Chiagave skrev 2017-04-16 08:41:17 följande:
Sedan tar jag lutinus från idag fram till gravtest och ev längre. Vet inte om alla gör det men det är progesteron som ger en bra miljö i livmodern. Det är när progesteronet sjunker som man får mens. Jag har i vanliga fall lågt av det och brukar ha lite småblödningar innan mens. Därför är det bra om jag tar det.
Se om Lutunus från inlägg ovan :)
Så kul att läsa att du uppskattar det jag skriver :) det är skönt att känna att det finns fler där ute som har liknande problem.
Ja den 2 maj är testdag. Man väntar några dagar extra för gravtest om man gör stimulerad cykel som jag gör, eftersom ägglossningssprutan man tar dagen innan ägglossning kan ge falskt positivt test. Det tar ca 2 v innan den går ur kroppen helt. I vårt fall väntar vi tre dagar extra för att man ska vara helt säker. Detta är samma som för ivf behandlingar. Vissa fusktestar men jag ser ingen mening med det. Om jag får plus vill jag kunna lita på det.
Vi gjorde 4 ivf, icsi, med följande resultat:
IVF 1: 10 ägg, ingen befruktning (Besvikelsen!!!)
IVF 2: 2 ägg (jag blev felstimulerad) ingen befruktning
Här valde vi mellan att fortsätta med ivf eller gå vidare med DI, valde ivf
IVF 3: 14 ägg, 4 befruktningar, blev gravid, missfall i vecka 7 (BESVIKELSEN, sorgen...)
Ett embryo till frysen
En frysåterföring, ingen graviditet
IVF 4: 16 ägg, inga spermier hittades (Chocken!)
Sedan lite mer utredningar och funderingar.
Och nu första donatorinseminationen genomförd :)
Men vi har totalt försökt i över 5 år. Vår utredning drog ut rejält på tiden. Vi upptäckte att något var fel i november 2012. Då hade vi försökt på egen hand i ca 9 månader. Min man gjorde utredning i ca 6 mån men de hittade inget. Förmodligen beror det på att han är född väldigt mycket för tidigt i typ vecka 27 tror jag.
Jag hade högt prolaktin, vilket man kan bli infertil av. Min gynekolog lät mig gå på kontroller i ca 1 år fram och tillbaka innan jag fick rätt medicin. Sedan upptäcktes en stor dermoidcysta på min äggstock som jag var tvungen att operera bort innan ivf. Sedan glömde de bort att kalla oss till ivf så det gick ett extra halvår pga det. Så allt som allt tog det ca 3 år innan vi började Med ivf. Med facit i hand hade vi legat på mer, men det är lätt att vara efterklok.
Tack för stödet! Väldigt få vet att vi gör detta just nu så det är skönt att ventilera lite! :)