• FrökenJ90

Fin klänning vid graviditet

Hej! Sambon och jag är bjudna på bröllop i juli. Vi ska göra vårt första försök till graviditet i början på maj. Om vi lyckas kommer jag kanske vara gravid på bröllopet men det kommer vara för tidigt för att säga något. Jag vill nu ha tips på klänningar jag skulle kunna ha för att dölja en ev graviditet. Jag är strax under 1,60 cm om det har någon betydelse.

• Svar på tråden Fin klänning vid graviditet
  • samhainaddams

kanske bäst att tala med en klänningsbutik eller sömmerska. beror ju lite så vad du tänkt dig, men kanske satsa på en modell som inte är för tight runt magen. om kjolen börjar under bysten så finns det ju plats. annars kan du satsa på något upptill som tar mest uppmärksamhet eller en klänning som är riktigt "oj det var ovanligt" så kommer ingen på tanken att det kan vara en baby där också. Jag hade svart klänning så det var rätt dramatiskt :)

• Anonym (Lugna)

Oj, vad du planerar! Om ni nu lyckas på första försöket så är det inte ens säkert att det syns något efter så kort tid så du kanske kan ha vilken klänning som helst. Ha lite is i magen, se vad som händer och skaffa klänning därefter. Lyckas ni så kanske du behöver fundera på hur du ska förklara illamående och trötthet istället, det är nog ett större problem än en babykula i de veckorna.

• Snuttis2

Graviditeten kommer i sig inte synas så tidigt, fostret är fortfarande minimalt då. Dock kan du svälla lite i magen av hormonförändringen. Skulle själv satsat på en klänningsmodell som jag vet att jag gillar o som om möjligt inte sitter som ett andra skinn utan hellre lite fladdrande underdel ! Funkar alltid på sommaren, kanske lite mönstrat? Det brukar vara klurigare att klara illamående eller förklara läsken i handen så tidigt : )

Svar på tråden Fin klänning vid graviditet