• silhuett

Emmaljung Nitro City eller Emmaljunga Super Nitro?

Vad jag kan se är enda skillnaden att Super Nitro har större svängbara framhjul? Hur stor skillnad gör det när det gäller köregenskaperna i stadsmiljö? Någon som har testat båda?

• Svar på tråden Emmaljung Nitro City eller Emmaljunga Super Nitro?
  • halfbaked

Har en emmaljunga super nitro. Supervagn. Tar sig fram rätt bra i mellansverige året om. Skulle inte rekommendera någon vagn med svängbara hjul för vinterpromenad i supermycket snö i norrland då de har kass stötdämpning. Men dess stora hjul gör att den tar sig fram asbra på typ gräsmattor osv där vänners barnvagnar fastnar i leran. Ju större svängbara hjul desto bättre och supersmidig är den samtidigt

• vikkey
    halfbaked skrev 2017-03-26 23:21:15 följande:

Har en emmaljunga super nitro. Supervagn. Tar sig fram rätt bra i mellansverige året om. Skulle inte rekommendera någon vagn med svängbara hjul för vinterpromenad i supermycket snö i norrland då de har kass stötdämpning. Men dess stora hjul gör att den tar sig fram asbra på typ gräsmattor osv där vänners barnvagnar fastnar i leran. Ju större svängbara hjul desto bättre och supersmidig är den samtidigt

Har också super nitro - och bor i Norrland med massa snö. Har luftdäck på min och det är nemas problemas! Tar mig fram fint (låser dem i värsta fall) och upplever inga som helst problem med stötdämpningen. :) Älskar den!

Dock har jag inte testat nitro city och kan därmed inte hjälpa dig med jämförelse TS.
  • silhuett

Har hittat ett fint och hyfsat billigt exemplar av Super Nitro på blocket nu (använd en månad, 5000 kr för ligg+sittdel), så om den finns kvar (annonsen kom ut för 2 timmar sen) så har jag nog gjort mitt val Skrattande

• vikkey
    silhuett skrev 2017-03-27 00:09:18 följande:

Har hittat ett fint och hyfsat billigt exemplar av Super Nitro på blocket nu (använd en månad, 5000 kr för ligg+sittdel), så om den finns kvar (annonsen kom ut för 2 timmar sen) så har jag nog gjort mitt val 

Riktigt bra pris! Tror vår gick på typ 9700:-..
Svar på tråden Emmaljung Nitro City eller Emmaljunga Super Nitro?