Niko92 skrev 2017-04-09 11:42:01 följande:
Jag är så nojjig över vikten..:(. Tycker jag är har en normalnvikt sen innan. Har dock inte gått upp något alls. När jag blev gravid så gick jag ner 2kg mellan plusset och inskrivningen hos BM. Sen dess har jag hållt mig på inskrivningsvikten och väger nu i vecka 23 samma sak som i vecka 8. Mår ganska dåligt över det även om jag har fått en riktigt synlig mage. Har fått lite kritik av vänner och familj så det gör ju inte saken bättre. Dock säger BM att bebis får allt den ska ha. Pratade iof med henne i vecka 19. Börjar bli orolig att jag gör något fel.. Jag äter ju när jag är hungrig och äter det jag är sugen på..
Är också nojig över vikten. Mest för vad BM ska säga. Har haft det precis som du, att jag gick ner 2 kg när jag blev gravid och låg kvar på samma vikt vid inskrivning. Vägde mig häromdagen och såg att jag bara gått upp de kilona jag förlorade i början av grav. Är i vecka 24 nu btw. Känns så konstigt att ligga på samma vikt som innan grav. Äter på bestämda tider då jag annars nog skulle glömma bort att äta pga att jag blir så mätt vid varje mål och håller mig mätt äckligt länge. Har också en synlig mage och fick mage riktigt tidigt trots första barnet så hade förväntat mig fler kilon än vad vågen visar.
Har ju läst att viktuppgången är ganska individuell och säger BM att allt är okej så tycker jag att du ska lyssna på det och strunta i vad vänner och familj säger. BM har träffat betydligt fler gravida kvinnor än vad de har gjort :)