• Anonym (Trådstartaren)

Kan man vara 60% bi och 40% hetro?

Vuxen kvinna, inte säker på mig läggning.

I unga år drogs jag inte till något kön. I yngre tonår drogs jag till tjejer. Senare tonår till killar.

Sedan runt 20-25år åldern till tjejer igen. ca 25-30år  någon blandning. och nu ca 35 är jag tok galen i homosexuella killar.

Vad är jag?
    Vad har jag för läggning?

Hjälp mig snälla.
    Kan tända på både tjej-tjej  Kille-kille och kille-tjej.

Har dock aldrig varit med en tjej så hur vet jag om jag verkligen gillar det? ( nej, finns ingen att prova med)

• Svar på tråden Kan man vara 60% bi och 40% hetro?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2017-03-25 04:01:22 följande:

Ja, det är nog det jag undrat. Om jag är normal, för känner mig så..kluven. Om någon skulle fråga om min sexuella läggning skulle jag inte veta vad jag ärligt skulle svara. och det känns lite kosntigt, att inte "veta".

Då kan du väl säga att du är lite binyfiken, om man nu måste sätta etiketter på sin sexualitet o nån frågar... Det är rätt vanligt att bisexuella tvekar o funderar mycket kring sin läggning. Tror det beror på att folk har så mycket fördomar om bisexuella och inte kan tänka sig att man är "en sådan där".

Om du söker nån att testa med o inte vågar ragga irl skulle jag hänvisa dig till qruiser eller bodycontact. Men det är lite köttmarknad där så du vet... Men regga dig som homosexuell om du vill slippa få din inkorg full av brev från äldre män...
  • zoolook1

Tänker mig att bi-delen borde handla till hälften om det ena könet. Då borde du väl bli 30% bög, alternativt lite bi. :D

• MammAmma

Du är väl bisexuell då, helt enkelt. Det måste ju inte vara 50/50 för att det ska räknas som bisexualitet, och inte behöver man 'provligga' nån av endera könet för att veta vilket/vilka man tänder på. Min 15-åriga son är bi, med större dragning till killar än tjejer, och han är oskuld. Han är ändå säker på sin läggning.

• Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (Man) skrev 2017-03-25 09:31:35 följande:
    Då kan du väl säga att du är lite binyfiken, om man nu måste sätta etiketter på sin sexualitet o nån frågar... Det är rätt vanligt att bisexuella tvekar o funderar mycket kring sin läggning. Tror det beror på att folk har så mycket fördomar om bisexuella och inte kan tänka sig att man är "en sådan där".

Om du söker nån att testa med o inte vågar ragga irl skulle jag hänvisa dig till qruiser eller bodycontact. Men det är lite köttmarknad där så du vet... Men regga dig som homosexuell om du vill slippa få din inkorg full av brev från äldre män...
    Tack, har hört om BC, ska bara våga ta det steget. =)

• Anonym (Trådstartaren)
    MammAmma skrev 2017-03-25 10:34:38 följande:

Du är väl bisexuell då, helt enkelt. Det måste ju inte vara 50/50 för att det ska räknas som bisexualitet, och inte behöver man 'provligga' nån av endera könet för att veta vilket/vilka man tänder på. Min 15-åriga son är bi, med större dragning till killar än tjejer, och han är oskuld. Han är ändå säker på sin läggning.

Mina föräldrar vet inget om...min förvirring. Visste du redan att din son var Bi eller berättade han det för dig? Hur kom det fram och vad hände sedan?

• MissNastrax
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2017-03-25 04:05:45 följande:

Men hur vet man om man ens är Bi, har du varit med nåda könen? Jag har aldrig varit med någon tjej. Kommer nog heller aldrig få tillfälle ( blyg av mig) men hur ska jag då veta att jag verkligen gillar tjejer på riktigt.

Kan man tända och bli kär i båda så behöver man väl inte direkt ha se för det.. jag menar många är hetro långt innan de har sin sexdebut, men tjejer måste man testa för att veta säkert? ^^ udda tankegång nästan.
  • Anonym (Minna)

Vad spelar det för roll? Är över 40år o jämt varit bara med män, tanken på kvinnor har jag knappt tänkt. Man, barn, familjeliv...hela köret x 2. O x 2 skilsmässor. O SEN hände det, jag knappt fattat än. Hittade en härlig kvinna för ett år sedan som jag nu har förhållande med. Hon är underbar, allt är underbart, vi är underbara. Tror inte jag kommer att ha en relation med en man efter detta, om det tar slut. Vilket jag hoppas det inte gör.

• Anonym (T)

Nej det kan man inte. Gillar du både män och kvinnor så är du bisexuell inget annat. 100%.

• MammAmma
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2017-03-25 14:56:49 följande:

Mina föräldrar vet inget om...min förvirring. Visste du redan att din son var Bi eller berättade han det för dig? Hur kom det fram och vad hände sedan?

Det är inget han berättat på så sätt, inte som att han "kom ut." Vi har en väldigt öppen relation helt enkelt och han kan prata med mig om allt, så det är bara något som liksom kommit fram när vi pratat om allehanda saker.
  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-03-25 15:30:28 följande:

Just sådana som dig ska man hålla sig långt borta ifrån o inte ens doppa kuken i för du är en sådan som inte vet va du är och vill, har haft en sådan o fyfann vilket helvete

Jaha, men berätta mer då. Vad var det som var så jobbigt?
  • Anonym (Trådstartaren)
    MissNastrax skrev 2017-03-25 15:36:44 följande:
    Kan man tända och bli kär i båda så behöver man väl inte direkt ha se för det.. jag menar många är hetro långt innan de har sin sexdebut, men tjejer måste man testa för att veta säkert? ^^ udda tankegång nästan.
    Min tankegågn är nog min fantasi. för jag tänker såhär: Jag håller på att få till det med en tjej och så kommer man till "dra ner byxorna"-stadiet och jag bah "Nähepp, detta gillade jag inte".  Fy fasen liksom. Jag tror jag gillar dära men jag vet ju inte, tänk om jag freakar ut när det väl gäller.
    Låter det med logiskt?
  • Anonym (biet)

Du är bi helt enkelt. Jag tänder 10 % på kvinnor(väldigt kräsen där...) och 90 % på  män.

• Anonym (Man)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2017-03-25 22:48:21 följande:

Min tankegågn är nog min fantasi. för jag tänker såhär: Jag håller på att få till det med en tjej och så kommer man till "dra ner byxorna"-stadiet och jag bah "Nähepp, detta gillade jag inte".  Fy fasen liksom. Jag tror jag gillar dära men jag vet ju inte, tänk om jag freakar ut när det väl gäller.

Låter det med logiskt?

Jag förstår din oro. Kände likadant själv. Tänk om det bara känns fel, va gör man då? Pinsamt. Men i sådana fall så känner man ju det långt innan byxorna åker av..så är det i alla fall för mig. Det känner man när man t.ex. träffas för en fika.

Det kändes bara så rätt :)
  • MissNastrax
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2017-03-25 22:48:21 följande:

Låter det med logiskt?

Du verkar mer orolig över att det är något okänt.
  • Anonym (H)
    Plupp73 skrev 2017-03-25 05:52:11 följande:

Jag är ingetdera. Kan inte definiera mig som hetero, inte som lesbisk.

Jag blir förälskad i personlighets- och utseendedrag som jag oftare hittar hos kvinnor än hos män,

Helt enkelt.

Så jag har bara de senaste 15 åren blivit kär och förälskad i kvinnor....och lever mycket hellre med en kvinna (vilket jag gör sedan 7 år)

Låter som att du kanske är pansexuell?
  • Akira Öken
    John22 skrev 2017-03-25 05:59:56 följande:

Du är med andra ord bisexuell, oavsett vad du vill definiera dig som.

Du menar säkert väl John, men det är inte din sak att definiera TS sexuella preferenser som varken det ena eller det andra. Att detta är det enda alternativ du kan tänka dig utifrån TS beskrivning, betyder inte att det är det enda alternativet.
  • Akira Öken
    John22 skrev 2017-03-25 05:59:56 följande:

Du är med andra ord bisexuell, oavsett vad du vill definiera dig som.

Du menar säkert väl John, men det är inte din sak att definiera TS sexuella preferenser som varken det ena eller det andra. Att detta är det enda alternativ du kan tänka dig utifrån TS beskrivning, betyder inte att det är det enda alternativet.
  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (Man) skrev 2017-03-25 23:15:46 följande:
    Jag förstår din oro. Kände likadant själv. Tänk om det bara känns fel, va gör man då? Pinsamt. Men i sådana fall så känner man ju det långt innan byxorna åker av..så är det i alla fall för mig. Det känner man när man t.ex. träffas för en fika.

Det kändes bara så rätt :)
    Tack, ja det du säger känns som om det vore mer rimmligt. =)
    Om man får fråga, vad var det som känndes så rätt för dig, eller kanske mer hur känndes det så rätt för dig?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2017-03-26 17:06:38 följande:

Tack, ja det du säger känns som om det vore mer rimmligt. =)

Om man får fråga, vad var det som känndes så rätt för dig, eller kanske mer hur känndes det så rätt för dig?

Ja allt kändes bra, varje steg från chatten på nätet, fikat på stan, en öl hemma hos han, mer snack osv. Kändes bara bra. Som en pusselbit som fattats, men plötsligt hamnar på rätt plats. Kändes helt naturligt att ta det några steg vidare då...

Men jag sållade rätt hårt nät jag chattade på nätet. Hade jag bara tagit första bästa vet jag inte hur det gått. Säkert inte lika bra. Finns mycket äckel på internet.
  • Anonym (Elin)

Relaterar mycket till det du skriver från tidigare i livet. Jag hoppas du hittar en tjej, för tråkigt om du ska behöva leva i ovisshet. Jag var osäker på min läggning tidigare men efter jag låg med en tjej första gången så insåg jag sen att jag är lesbisk.

Svar på tråden Kan man vara 60% bi och 40% hetro?