Anonym (nej) skrev 2017-03-23 12:19:42 följande:
Jag ser det som konstigt att man kommer hem så sent på kvällen på vardagar och är ute nästan hela natten på helger om man har normala arbetstider. Är man ute på kvällen innebär det oftast att man går till ett ställe som serverar alkohol och där har ingen tonåring att göra ändå. För de flesta tonåringar ska "vara ute sent" innebära en transportsträcka hem från till exempel en kompis eller träning. Tonåringar går på konserter, bio och andra saker som gör att det blir sent men det händer inte varje kväll så vid de tillfällena tycker jag att man kan ställa upp med skjuts.
Det beror väl på hur mycket man sover och hur nära man har till jobbet. Är man hemma vid tio på kvällen är man kanske i säng vid elva. Sover man till sex har man sovit sju timmar, så har man en timme att göra iordning sig och en timme att åka till jobbet. Då är man där klockan åtta, vilket är normala kontorstider. (Jag känner ingen som jobbar så)
Det finns ju tusen ställen man kan gå till utan att sitta på en bar! Man kan vara hemma hos vänner, gå på bio, sitta på ett fik, snabbmatsställe eller restaurang (de serverar visslingen alkohol, men det behöver man ju inte dricka) man kan ta en promenad, gymma, vara i simhallen (vår simhall stänger tio), bowla och gå på olika event. Skulle jag ta taxi varje gång jag var ute efter tio skulle jag behöva ta taxi fem gånger i veckan ungefär.
Självklart tycker jag man kan hämtaom det är något speciellt, men tonåringar behöver sin frihet också och de får de inte om mamma/pappa finns hack i häl.