• MiieRO

Någon mer 35+ som har problem att bli gravid trotts tidigare barn?

Hejsan

Jag fyller 37 i april och har fyra helt underbara barn. Men jag och min sambo har nu försökt i 1 1/2 år att bli gravida efter att vi ångrade en abort vi gjorde då. Vi hade bara varit ett par i 6månader och tyckte det va tidigt.

Blev gravid i sep men det slutade i ett utomhavandeskap och efter det har inget fungerat..

Jag har visserligen ökat i vikt med efter allt detta och funderar på om det och åldern gör att det blir svårare.. Skulle gärna vilja prata med andra man känner sig så ensam nu och misslyckad..

Kan ju berätta att min sambo har inga egna barn.

Robin o Oliver 020707, Wilhelmina 080523, Alice 091126
  • Svar på tråden Någon mer 35+ som har problem att bli gravid trotts tidigare barn?
  • brennaV

Hej där! Jag är 35 år och fyller 36 i maj. Jag har två barn sen innan födda 2012 och 2013. Förra året i april tog jag ut min spiral för vi kände att vi ville bli gravida. Vi blev gravida snabbt, men det visade sig vara ett ma. Blev gravida igen i oktober, men visade sig i november att det var återigen ett ma. Blev gravid i februari igen. Gjorde ett tidigt vul idag, visade tyvärr en ofostrig graviditet. Så på måndag ska jag skrapas för 3:e gången på mindre än ett år. 

Jag och  min man ska påbörja fertilitetsutredning i slutet på april nu. Förstår inte alls vad som händer :(

• MiieRO

Förstår hur du måste känna dig.. Vad jobbigt..

Jag inväntar mensen som borde komma i dag eller i morgon.. Har haft så mycket hopp denna gång men har precis som mens värk så man vet att det e kört åter igen.. ???? man tappar hoppet..

Jag hoppas att med utredningen kan nu få hjälp.

Jag skulle börja en utredning innan utomhavandeskapet..

• Mubella

Blir 34 och har en dotter på 4 år gick på en gång med henne. Men har nu försökt i två år snart men ingenting.

Försöker å hålla hoppet uppe men blir besviken varje månad när mensen kommer...

• MiieRO

Låter jobbigt..

Jag förstår inte varför det blir svårt efter att det har fungerat.. Ska ni på utredning??

• Carlii

Det måste vara otroligt jobbigt att gå och hoppas hela tiden.

Har ni provat att göra en utredning hos läkaren?

Oftast tar det ju rätt lång tid att få resultaten från utredningar, så ni kan ju alltid göra lite tester själva. 

Man kan ju göra ägglossingstester för att veta när man har störst chans att bli gravid, och så kan man kolla spermans kvalitet också. 

Jag gillar www.billiga-tester.se, och de har ägglossningstest och sädtest, så börja med det och se vad de visar :)

https://www.billiga-tester.se/spermatest-c-42.html

https://www.billiga-tester.se/agglossningstest-c-4.html

Lycka till med familjen!

• Mubella

Har varit på kontroll å testat pergotime å nu kör jag letrozol.

Får ingen utredning då vi fick första dottern på första försöket och har även fått kastat i ansiktet att både min man å jag väger förmycket. Men dom vägrar å lyssna när jag förklarar att vi vägde mer när vi fick henne å att vi har ändrat våran kost å lever bättre nu.

• Carlii

Usch vad otrevligt av dem!

Hoppas att Letrozol hjälper dig, och att ni träffar trevligare läkare i framtiden!

• UndrandeSökare
    MiieRO skrev 2017-03-22 13:25:53 följande:

Hejsan

Jag fyller 37 i april och har fyra helt underbara barn. Men jag och min sambo har nu försökt i 1 1/2 år att bli gravida efter att vi ångrade en abort vi gjorde då. Vi hade bara varit ett par i 6månader och tyckte det va tidigt.

Blev gravid i sep men det slutade i ett utomhavandeskap och efter det har inget fungerat..

Jag har visserligen ökat i vikt med efter allt detta och funderar på om det och åldern gör att det blir svårare.. Skulle gärna vilja prata med andra man känner sig så ensam nu och misslyckad..

Kan ju berätta att min sambo har inga egna barn.

Beklagar dina fertilitetsproblem. Äggen blir tyvärr sämre med åldern, för vissa går det gradvis för andra funkar det inte alls efter 35år.

Försök hitta nån läkare som vill ta lite prover på er tycker jag.
    Eftersom du har en ny partner och han inte har barn sen tidigare, så börja med att ordna ett spermatest med morfologi åt honom. Jätteviktigt att det är just med morfologi. Man kan tyvärr bli gravid även om spermierna är dåliga, men det blir missfall.

Vi råkade ut för det, hade 5 missfall, missfallsutredningen visade inget, fick inte göra spermatest. Så nu har vi vänt oss till AvaRiga, fick då göra ett Sperm dna fragmentationtest som visade att spermierna var för dåliga så det skulle aldrig kunna bli ett levande barn, trots att vi lätt blir gravida varje gång. För hög fragmentering dvs dnaskador. Spermier som ser normala ut kan nämligen ha dna skador och det får man inte veta föränn man gör ett sånt test. Görs inte i Sverige.

Lycka till !
Svar på tråden Någon mer 35+ som har problem att bli gravid trotts tidigare barn?