• lyckligmamma87

    Frågor

    Hej alla krigande starka föräldrar först vill jag beklaga eran sorg

    Sen be om ursäkt redan nu att jag ställer denna frågan.....

    Men jag gör ett stort arbete om plötslig spädbarnsdöd och behöver komma i kontakt med en förleder pappa el mamma som har mist sitt barn....

    Är några frågor o ni är helt anonyma o mest fokus på vårdens jobb o sen en fråga där ni väljer o svara hur privat ni vill o helst ska det ha skett dom senaste åren så skriv järna vilket år det hände då jag har från 70 80 90 talet så behöver nu från 2010o framåt

    Tack på förhand o beklagar djupt.....

  • Svar på tråden Frågor
  • lyckligmamma87

    Intervju frågor

    1. Hur mår du idag?

    2. Vad för hjälp stöd fick du/ni ?

    3. Vad gjorde vården som va bra ?

    4. Vad gjorde vården som va mindre bra?

    5. Vad kan vården göra bättre eller ändra

    6. Fick ni den informationen ni behövde?

    7. Hur ser livet ut idag ?

    8. Du får berätta fritt om allt känslor händelsen

    9. Har du tips som du vill ge till andra drabbade

    10. Hur blev ni bemötta av myndigheterna och andra?

    Ni får jätte gärna pm mig....el svara här....

  • Medicin mot livet

    Förlorade mitt barn och har inte kunnat finna meningen med livet sedan dess. Min älskade pojke levde tillräckligt länge för att bli en egen person vi älskade mest av allt på hela jorden.

    Tänker på honom varje dag, varje timme, hela tiden. Han fanns och skulle ha kunnat leva idag. Jag skulle kunna läsa sagor för honom och trösta honom och skämma bort honom. Jag skulle berätta att han är det viktigaste i mitt liv och jag skulle se honom leka, skratta och sova. Titta på honom och se hur vacker han är. Hålla honom hårt mot mig och känna honom mot mitt bröst.

    Idag är han bara ett minne för alla. Världen fortsatte snurra och allt fortsatte som om ingenting har hänt. Jag försöker skaffa mig ett liv igen, men jag var som bäst när jag var hans pappa. Jag var påväg att bli en av de där lyckliga människorna.

    Idag har jag bara självmedicinering som kärlek i livet. Jag vill bara säga en sista sak: min älskade son var det vackraste barnet som någonsin funnits. Jag levde då, nu är jag också död, eller jag går åtminstone runt än.

    Så gick ännu en dag i livet..

  • Medicin mot livet

    Jag svarade på några frågor. Plötslig spädbarnsdödlighet är enligt min mening bland det hemskaste som kan inträffa.

    Man har sådana förhoppningar under graviditeten, sen efter förlossningen, sen när barnet fått komma hem. Man har börjat se tjugo år fram i tiden och planerar utflykter med barnvagn och börjat känna sitt barn. Man byter blöjor, kliver upp på natten för att mata, badar och klär barnet och längtar tills de stunder barnet är vaken.

    Man tror att allt är lugnt, sen PANG!

    Finns inget att göra, man kan inte vrida tillbaka klockan och handlat annorlunda. Man visste inte ens att någonting var fel.

    Vård och omsorg

    Vården är vården! En enda stor självgående maskin utan känslor. Man kan inte vara arg! Det är som att vara arg på arbetsförmedlingen för att jobbet man fick inte var tillräckligt bra! Eller vara arg på ICA handlaren för att utbudet inte är tillräckligt bra eller för dyrt! Det är som att vara arg på regnet för att det regnar och stå där och skrika!

    Ingen ville att min son skulle dö!

    Han är död och kommer aldrig att få livet tillbaka. Hur mycket jag än ber till Gud att ta vara på min lilla gubbe där uppe. Jag skulle ge vad som helst bara att få hålla honom i mina armar igen.

    Det som knäcker en är att kärleken finns kvar och är fortfarande lika stark men vaggan är tom.

Svar på tråden Frågor