Flytta med barn trots gemensam vårdnad
Flytta med barn vid gemensam vårdnad - hur?
Finns det någon här som levt i ett förhållande där pappan till erat gemensamma barn fått er att må så dåligt så att du flyttat iväg med barnet som ni har gemensam vårdnad om?
Jag har 3 barn, varav en son på 6 månader med honom. Han lider av OCD och ADD. Vi har gemensam vårdnad, men under en lång tid har det varit väldigt dåligt mellan oss. Jag har fått gjort allt under dessa 6 månader. Han tilltalar mig på ett nedvärderande sätt, han har inte psyke till att bemöta min 3-åriga son på ett bra sätt(ord från han själv), om han t.ex gör fel. Han knuffar tillbaka om han knuffar, han skriker på honom och han får honom att börja gråta dagligen. Han utsätter honom för saker han är rädd för, bara sådär.
De senaste dagarna har han betett sig som om han slutat bry sig helt om oss och oansvarigt. Jag litar inte alls på honom.
Jag måste göra något. Jag har tänkt flytta härifrån, till staden där mina andra barns pappa bor. MEN, hur gör man? Jag vet att vi har gemensam vårdnad och att om jag bara drar kan han få boendet. Men är det ingen som varit i en lika sits och kan hjälpa mig? Alla inlägg är viktiga.