Anonym (abba) skrev 2017-03-20 10:55:07 följande:
Du släpper inte till umgänge utan att få skälla ut honom först. Du använder barnen som gisslan. Du ser mer till dina egna behov av att få avreagera dig på pappan än på barnens behov av att få en fungerande relation till honom. Du är inte en fungerande vårdnadshavare.
Tro mig, jag har redan skällt på honom vad jag ska, jag blir utmattad bara av att tänka på fanskapet.
Han har haft 12 år på sig att skaffa sig en bra relation, hur jävla långt tid ska han behöva och hur mycket svek ska ett barn behöva uthärda innan någon sätter ner foten!!???
Jag anser inte att jag använder någon som gisslan. Jag vill att mina barn skulle få en trygg säker uppväxt och det går inte med en person som hotar, ljuger, manipulerar och slår och som alltid lyckas att göra sig själv till syndabock och ge andra skulden för hans eget negativa agerande.
Om jag inte är en fungerande vårdnadshavare så är det pga honom för aldrig att han har velat samarbeta i någonting! Jag själv däremot har alltid och kommer alltid att göra allt som krävs av mig för mina barn. Jag har velat träffats för samtal kring umgänget så många gånger att jag tappat räkningen men han har vägrat, tyckt att det varit onödigt då det ändå handlar om att det är vi som måste bestämma. Enda gången som vi har träffats på Familjerätten var när han skulle skriva över vårdnaden på mig. Den gången gick det bra för då var det ju till fördel för honom. Alla andra gånger när han tyckt att det känts "jobbigt" så har han bara stuckit och inte hört av sig på ett längre tag. Sen plötsligt en dag så hör han av sig och låtsas som om ingenting har hänt. Ett större ego får man leta efter... Och sen är det ju alltid så synd också honom! Buhu!
Barn behöver föräldrar som finns där för dom ALLTID, inte bara när föräldern känner för det. Han bevisar gång på gång att han inte fixar det och sviker, sviker, sviker.
Antingen är man engagerad eller så skiter man i det helt och hållet så är det bara.