• Jellybeans

Otrivelle och plus

Hej. Jag har tagit gonal-f och sedan för 8dagar sedan tog jag ortrivelle ägglossningsprutan. I dag tog jag ett clearblue testa tidigt test, som visade ett ganska starkt plus. Läste dock nu att det kanske är ett plus pga ovitrelle sprutan?

Är det någon som varit med om detta?

/Tack

Nervös
  • Svar på tråden Otrivelle och plus
  • Anonym (ja)

Du testar plus i ca 10-12 dagar efter att du tagit Ovitrelle eftersom den innehåller 5000 i HCG. Så du bör testa tidigast 14 dagar efter du tagit den för att kunna lita på resultatet. Alternativ testa och se så det först blir blankt ett par dagar och sedan se om det blir plus igen....

• Hållis89

När man har tagit sprutan kan man inte testa tidigt, sprutan ger falskt plus. Det går ur kroppen runt dag 10 men testa runt 13 så du kan få lite hum hur läget är. Men den bästa är att testa dagen innan mens eller samma dag som mensen. :)

• Jellybeans

Hmm! Ja då blir det till å vänta ett tag. Så nervöst, man vill ju på något sätt veta redan nu..

Är det någon av er som också råkat testa för tidigt?

Men tack ändå!

Nervös
  • Anonym (ja)
    Jellybeans skrev 2017-03-15 09:08:40 följande:

Hmm! Ja då blir det till å vänta ett tag. Så nervöst, man vill ju på något sätt veta redan nu..

Är det någon av er som också råkat testa för tidigt?

Men tack ändå!

Jag testade medvetet för att ha koll på när sprutan försvann, så 8 och 10 dagar efter har jag testat och på dag 10 har jag fortfarande kunnat se svagt om jag höll testet mot en lampa. 

Har tagit den sprutan två gånger, men inte blivit gravid. 

Svar på tråden Otrivelle och plus