• TRImmortal

Längtar efter tvåan :)

Det är dags för oss att försöka få till ett litet syskon till sonen (född februari 2015). Idag är mensen 3 dagar sen och jag börjar bli så nervös, spänd, förhoppningsfull och lite rädd!

Fler som ska/vill/har påbörja denna resa? :)

• Svar på tråden Längtar efter tvåan :)
  • oONinniOo

Vi började resan mot nr 2 i januari, när jag plockade ur min hormonspiral. Har en son född augusti -13. Har ägglossning nu och hoppas att det vi lyckades få till för några dagar sedan räcker. Men det får vi se om två veckor. Spännande känns det i alla fall, oavsett om det är vår tur denna månaden eller inte!

• TRImmortal

Ja, det är jättespännande! Vår första var inte ens i närheten av planerad så det blir väldigt annorlunda denna gången :P

Håller tummarna att det går fort för er! Vi har försökt sedan november men sjukdomarna har härjat nästan konstant så sexlivet har inte varit på topp, haha :P

Gick det fort för er med första barnet? :)

• As86

Hej.

Vi försöker också få syskon. Har en son född i september -14. Han blev till på första försöket och nu har vi försökt i ca ett halvår. Men som ovan har diverse sjukdomar härjat och nu senast en utebliven äl och mens. Testar nu för att se om äl kommer igen. Ingen aning om när.

Längtan är stor men sonen är i en riktigt go fas nu så njuter av livet ändå.

• TRImmortal

Åh, kul! Hoppas äl kommer igång snart igen för dig. :) det är bedrövligt med alla sjukdomar, är så less på det just nu. Inte jobbat en hel månad sen sonen började på förskola. Är själv förskollärare så trodde jag hade gått igenom det mesta redan men ack så fel jag hade :P

Tar ni äl-test?

• As86

Ja, har kört än tester varje månad och fått fullt utslag varje månad utom förra. Ändå händer inget... lite frustrerande. Hade tänkt hoppa det nu men som att den uteblev så vill jag ha en chans att veta när det är nu. Du?

Vi har (peppar, peppar) varit väldigt förskonade från vabb. Vi har lyckats pricka in att vara sjuka över mina ledigheter, jag jobbar som lärare.

Din mens var ju sen TRImmortal, hur går det? Testat?

• TRImmortal

Okej, märkligt att den hoppade över men hoppas det kommer igång med en gång igen :)
    Har inte tagit något äl-test men använder en app där jag fyller i massa info varje dag som mens/inte mens, sömn, humör osv och så räknar den ut efter min vanliga cykel när jag har äl. Har dock bara använt den en månad än så länge så den är nog inte så tillförlitlig än.

Nä, ska iväg och köpa test så fort vi kommit ur sängen och fått i oss lite frukost osv (vab idag). Så sjukt nervös! :O

Skönt att slippa vabba så mycket. Här är det mest bedrövligt eftersom vi inte lyckas bli sjuka samtidigt. Det är alltid först sonen, sen jag och sist sambon :P men jag och sambon kämpar ju ofta på och går till jobbet ändå, om vi inte är näst intill döende. Annars hade vi blivit helt ruinerade :P

• oONinniOo
    TRImmortal skrev 2017-03-12 21:28:09 följande:

Ja, det är jättespännande! Vår första var inte ens i närheten av planerad så det blir väldigt annorlunda denna gången :P

Håller tummarna att det går fort för er! Vi har försökt sedan november men sjukdomarna har härjat nästan konstant så sexlivet har inte varit på topp, haha :P

Gick det fort för er med första barnet? :)

Det tog 17 månader med första och vi hade precis gått igenom en utredning, som bara visade på en lätt avvikelse hos min mans simmare. Efter äggledarspolningen tog det sig.

För oss har det inte heller varit lätt att få till. Många gånger har det varit så att när min man väl är ledig (jobbar natt allt mellan 3-6 dagar i streck) så har jag mens. Så jag räknar väl med att det kan ta tid den här gången också, även om jag hoppas på det motsatta.
  • TRImmortal

Det är mycket som är annorlunda sen första när man bara hade sig själva att planera och agera efter. Vår son har dessutom börjat komma in till oss allt tidigare på nätterna vilket också ställer till samlivet lite ;)

Sover era barn i egna sängar? :)
    Sonen somnar alltid i sin säng men när han vaknar tar han med napp och snutte och kommer in till oss.

• oONinniOo
    TRImmortal skrev 2017-03-13 10:54:55 följande:

Det är mycket som är annorlunda sen första när man bara hade sig själva att planera och agera efter. Vår son har dessutom börjat komma in till oss allt tidigare på nätterna vilket också ställer till samlivet lite ;)

Sover era barn i egna sängar? :)
    Sonen somnar alltid i sin säng men när han vaknar tar han med napp och snutte och kommer in till oss.

Sonen sover fortfarande i vår säng.. Cool Han får helt enkelt sova i vår säng fram tills vi troligen flyttar i höst och han kan få eget rum.

Grattis förresten till pluset! Glad
  • Minbaby

Åååå jag plussade idag med nummer 2 som kommer i november om att går som planerat Glad Hjärta

• As86

Åh, stort grattis :) vad roligt för er :)

Här sover sonen i egen säng i eget rum men vi har en 110 säng bredvid hans så han hämtar en av oss på natten och så sover vi där. Vi sov båda lite dåligt med honom förr så detta funkar bäst. Nu får man sova någon gång.

• TRImmortal
    Minbaby skrev 2017-03-13 18:53:51 följande:

Åååå jag plussade idag med nummer 2 som kommer i november om att går som planerat Glad Hjärta

Åh, GRATTIS! Så spännande :D

Ja, sömnen är avgörande och hur/när/var det blir av är inte lika relevant. Första gångerna sonen kom in till oss och sov i våran säng var en plåga för han snurrade runt som en galning så han var den enda som sov bra och jag och sambon sov inte en sekund efter att han kommit in men efter några veckor började han lugna ner sig med snurrandet och nu kan det vara riktigt mysigt ibland :) brukar vakna av att han klappar mig fint på kinden och säger "mamma, gå upp" och då spelar det ingen roll hur dåligt jag har sovit, bara det ger så mycket energi :)
  • TRImmortal
    Minbaby skrev 2017-03-13 18:53:51 följande:

Får jag fråga när/hur ni tänkt avslöja för era anhöriga? :)

Sambon fick ett inslaget paket när han kom hem från jobbet idag som sonen lämnade fram till honom med grav-testet, små mini-strumpor och en lapp där det stod 1+1=4. Det var kul! :D
  • Minbaby

Och grattis till dig såklart Glad känns fantastiskt när man tittar på testet och det är positivt.

Jag skickade faktiskt ett kort när min man var på jobbet, vi var väldigt planerande och hade tur att det fungerade direkt.
    På jobbet håller jag det så länge som möjligt, men då jag jobbar på ett jobb där jag behöver undvika vissa saker när jag är gravid så går det nog inte nån längre tid. Egentligen vill jag vänta till vecka 12, samma sak till vi berättar för vårat barn och övriga familj/släkten. Har inte planerat ännu hur det ska gå till .
    Mår redan illa och har yrsel fast lindrigt, känner du något Glad.

• TRImmortal
    Minbaby skrev 2017-03-14 16:47:29 följande:

Och grattis till dig såklart Glad känns fantastiskt när man tittar på testet och det är positivt.

Jag skickade faktiskt ett kort när min man var på jobbet, vi var väldigt planerande och hade tur att det fungerade direkt.
    På jobbet håller jag det så länge som möjligt, men då jag jobbar på ett jobb där jag behöver undvika vissa saker när jag är gravid så går det nog inte nån längre tid. Egentligen vill jag vänta till vecka 12, samma sak till vi berättar för vårat barn och övriga familj/släkten. Har inte planerat ännu hur det ska gå till .
    Mår redan illa och har yrsel fast lindrigt, känner du något Glad.

Nja, har ont i brösten men annars är det lugnt. Graviditeten med sonen var likadan. Hade bara ont i brösten till typ v.28 då kom foglossningen rejält. Hoppas på en likadan graviditet och förlossning denna gång även om jag vet att det inte är sannolikt :P

Vi berättar för våra mammor. Min mamma fick veta idag. Köpte en vit t-shirt och tog textilpennor och skrev "Storebror 2017" och satte på sonen :P det var kul! :D blir likadant med farmor. Har två nära vänner som vet om att vi försökt också så dom kommer få veta tidigt, resten får snällt vänta till v.12 :)
Svar på tråden Längtar efter tvåan :)