• tommygunxs

Önneredskolan Göteborg

Hej
    Håller på och letar hus i Göteborg, tänkte nu kolla ett hus som ligger nära Önneredsskolan (f-9) och undrar om detta är en ok skola att låta ens barn gå i? Det jag tänker är att det ligger lite nära gettot Tynnered/opaltorget mfl samt att de som går i Tynneredsskolan kommer framöver att hamna i Önneredsskolan då politikerna bestämt att Tynneredsskolan skall stängas pga av att skolan och dess elever typ nått 50 % behöriga gymnasiet och återkommande problem med droger och kriminalitet. För vara rak på sak, jag vill inte mina ungar skall gå i samma klass som kriminella. Jag har själv gått i sådana skolor och minns lektionerna som fullständigt kaos med nya lärare varje läsår då de gamla slutat. Är Önneredskolan ok? Husen runt om verkar vara ca en miljon billigare än de i Askim vilket kanske hänger ihop med att Önnered ligger närmare Frölunda torg som verkar vara en blomstrande shoppingcenter på dagtid och laglöst på kvällen och natten.

• Svar på tråden Önneredskolan Göteborg
  • Delilah2001

Har bott i närheten, och jag skulle inte sätta mina barn i den skolan.

• Tangent

Man kan ju välja friskola också t ex Ebba Petterson. Eller köp hus så att barnen hamnar i Påvelundsskolan.

goteborg.se kan man hitta alla skolor i kommunen.

valjaskola.se kan man leta upp skolor och se skolornas resultat.

• cotton

Jag hade faktiskt valt en annan skola.  Har hört både ris som ros om den, men om man vill höra mest ros, är Fiskebäcksskolan och ännu bättre, Påvelundsskolan, bättre alternativ. Vi letade och köpte hus i Påvelund mycket med skolan i åtanke. 

Svar på tråden Önneredskolan Göteborg