• LaPrincipessa

Hur mkt ersättning på kvällen?

Hej,

Min 21 månaders vaknar heeela tiden på nätterna. Hon äter oftast rejält på dagen, middag 17:30 och sedan får hon 120 ml ersättning 18:30 vid läggdags. Är det för lite? Hur mkt ersättning/välling ger ni vid läggdags som har barn som äter ok? Funderar på om det är därför hon vaknar. Hon ligger iofs över kurvan rätt mkt så vill inte proppa henne full med ersättning heller.

Tack för svar :)

• Svar på tråden Hur mkt ersättning på kvällen?
  • zemer

Min dotter är 1,5 år och äter ca 270 ml välling vid kl 20. Sen vill hon oftast ha ersättning en gång nån gång under natten med.

• Milleman

Vår 11-månaders får 210 ml till nattningen. Äter sen inte förrän frukost kl 8

• Ellie

Vår 2-åring (nyss fyllt 2) gillar inte välling, men dricker gärna ersättning morgon och kväll. Då får hon 120 ml åt gången vilket verkar räcka bra. Hon sover hela nätter sedan jag slutade amma vid nyår.

• vardagsprat

Min son är 18 mån och nattas vid 19 utan välling. Får middag vid 18.30 och sover gott till det är frukost vid 07. Vi slutade med vällingen för ett par månader sedan och det har snarare gjort att han sover både bättre och längre :)

• Rosa Fluff

Vår 20 månaders äter mat vid ca 17, får 120-210 välling blandat med lite ersättning vid 18.30 (mängden beror på hur han åt middag).

Äter igen 210 runt 21.20 .

Sen är det väldigt olika. Äter 210 nån gång mellan 02-04, ibland vill han ha mer.

Äter 210 igen vid 06 innan vi går upp.

• ika_109

Vi äter kvällsmat vid halv sex där han tuggar i sig rätt bra med mat, sen är det sovdags mellan halv sju och sju och då äter han i snitt 1,5 stor flaska dvs 220 ml + 110 (välling, inte ersättning) Trots det så är han åt det mindre hållet men han står sig och sover hela nätter igenom.

Han har hela tiden fått så mycket mat han velat ha, vi har inte gjort några begränsningar alls.

Svar på tråden Hur mkt ersättning på kvällen?