• Anonym (Vill inte)

Kuggade uppkörningen. Ska jag ge upp?

Jag hade min uppkörning idag och den gick bra tills sista minutrarna då jag glömde kolla döda vinkeln sista svängen. 

Jag förstår att jag kuggade så jag är inte arg på honom utan på mig själv. Ska köra upp imorgon igen och jag vet inte om mitt psyke pallar det.

Har någon annan av er gett upp? För jag orkar nog inte en gång till. Att gå och vara skräckslagen i flera dygn är hemskt.

Allt annat var bra, sa han. Så jag har väl en chans att klara det men.

• Svar på tråden Kuggade uppkörningen. Ska jag ge upp?
  • Rödtjärnens Anna

En gång är ingen gång. Om det mesta var bra har du ju god chans att klara kortet på nästa uppkörning.

Själv kör jag upp snart, är nästan inställd på att ligga första gången.

Kör upp igen och lycka till!!

• Anonym (Vill inte)
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-03-07 16:48:18 följande:

En gång är ingen gång. Om det mesta var bra har du ju god chans att klara kortet på nästa uppkörning.

Själv kör jag upp snart, är nästan inställd på att ligga första gången.

Kör upp igen och lycka till!!

Ja det är ju riktigt svårt när man är nervös. Men jag vet inte om jag kan psykiskt klara en till nedergång.
  • Anonym (roy)

Det är inte hela världen att kugga, så slappna av. Var uppmärksam och gör ditt bästa, mer än så kan du inte göra!

Mvh
    En som fick göra om uppkörningen 4 ggr pga nervositetsmisstag

• Afterlife
    Anonym (Vill inte) skrev 2017-03-07 16:53:41 följande:
    Ja det är ju riktigt svårt när man är nervös. Men jag vet inte om jag kan psykiskt klara en till nedergång.
    Tror du inte att det är ett värre nederlag att ge upp när du bara har uppkörningen kvar?

Sedan är det ju en sak som är positiv. Du kuggade för en enda sak. Och du lär aldrig missa att ha koll på döda vinkeln igen, eller hur?
    Var inte arg på dig själv för att du missade. Det är ju det de ska kolla på uppkörningen att alla rutiner sitter. :)
    Du fixar det säkert galant imorgon!
    Jag håller tummarna!
  • Anonym (N)

Ska också köra upp nästa vecka, första gången.

Hur kommer det sig att du har uppkörning två dagar i rad? Om du blir kuggad borde det väl betyda att de tycker att du behöver öva mer, annars hade de ju lika gärna kunnat godkänna dig om det ska hänga på ren tur.

• Rödtjärnens Anna
    Anonym (Vill inte) skrev 2017-03-07 16:53:41 följande:

Det är inget nederlag, alla kan ju misslyckas, eller hur? Om du nu misslyckas, ta ett par veckors vila, kör några fler lektioner (om det går kör med någon annan körlärare än du brukar, helst någon du inte kört med förut) och försök igen. Ta lärdom av det som du misslyckats med på uppkörningen och tänk extra på det.

Ge inte upp... Jag var 20 första gången jag provade att ta körkort, tog aldrig det. Idag är jag 39, och ångrar mig djupt att jag inte tog det för 19 år sen. Det blir svårare att ta det som äldre. Så ge inte upp.. du kommer att klara det!
  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (N) skrev 2017-03-07 17:03:01 följande:

Ska också köra upp nästa vecka, första gången.

Hur kommer det sig att du har uppkörning två dagar i rad? Om du blir kuggad borde det väl betyda att de tycker att du behöver öva mer, annars hade de ju lika gärna kunnat godkänna dig om det ska hänga på ren tur.

Bokade via körskolan då min körskollärare tyckte det var okej eftersom de andra tiderna var så långt fram.
  • Anonym (Vill inte)
    Afterlife skrev 2017-03-07 17:00:57 följande:
    Tror du inte att det är ett värre nederlag att ge upp när du bara har uppkörningen kvar?

Sedan är det ju en sak som är positiv. Du kuggade för en enda sak. Och du lär aldrig missa att ha koll på döda vinkeln igen, eller hur?
    Var inte arg på dig själv för att du missade. Det är ju det de ska kolla på uppkörningen att alla rutiner sitter. :)
    Du fixar det säkert galant imorgon!
    Jag håller tummarna!
    Tack! Har knappt fått i mig mat på fyra dagar för jag har varit så nervös :(

Men får göra mitt bästa även om det känns förjävligt.
  • Anonym (Jesse)

Det är som med otrohet, en gång är ingen gång.

Klart du inte ska ge upp. Gick det bra och du bara felade på en grej klart du ska köra igen & igen & igen om det behövs.

Nu vet du hur det är så du behöver inte stressa upp dig imorgon. 

Lycka till

• Anonym (Vill inte)

Det gick fint!

Jag klarade det den morgonen. Men det var riktigt tungt att åka tillbaka och göra om det och jag har fortfarande en dålig känsla när jag tänker tillbaka på det, men ni som kämpar just nu, fortsätt!

• Anonym (S)
    Anonym (Vill inte) skrev 2017-05-18 22:34:02 följande:

Det gick fint!

Jag klarade det den morgonen. Men det var riktigt tungt att åka tillbaka och göra om det och jag har fortfarande en dålig känsla när jag tänker tillbaka på det, men ni som kämpar just nu, fortsätt!

Du får nog jobba lite på det där. Du kommer misslyckas många många fler gånger i livet. Och det är helt ok.
Svar på tråden Kuggade uppkörningen. Ska jag ge upp?