Min mamma är så stel vad gäller mens
Jag är 17 år och har en god relation med min mamma. Vi kan snacka om allt men av nån anledning verkar mens vara något som är otroligt känsligt för hennes del. Vi båda var hela 16 år när vi fick det, men enda anledningen till att jag vet att hon fick det då var att det kom upp i samband med ett läkarbesök. Jag har haft mens i kanske ett halvår, och har inte riktigt brytt mig om att jag inte kunnat prata om det med henne; jag o min bästis gör det istället. Dessutom är det inte så chockerande när man ät i min ålder som om man skulle få det om man var typ tio. Men för några dagar sedan råkade det komma blod på mina lakan o då mamma är den som oftast tvättar hemma så hade hon sett det, vilket jag förstod då hon försökte hinta om det men vågade inte riktigt prata ut. Igår skulle hon åka och handla och frågade om jag ville ha nåt, jag frågade lite snällt om chips och hon sa okej. Men sedan frågade hon ett par gånger om jag inte ville ha nåt annat också. När hon kommit hem hade hon ställt två paket bindor i det badrum jag brukar använda. (det har bara blivit så att hon brukar använda det andra badrummet som vi har) Det var alltså uppenbart att de var till mig! Jättesnällt av henne tänker jag, men fattar inte varför hon inte kan säga nåt om det på riktigt. Problemet ligger dock inte bara hos henne, jag har ju uppenbarligen inte sagt nåt heller. Har dock, som sagt, inte kännt nåt behov av det förrän typ nu. Men hon kanske känner samma? Det hela känns bara konstigt och jag skulle behöva lite tips på vad jag kan göra.