• Anonym (Emma)

Drogpåverkad- minne?

Minns man saker man gjort som drogpåverkad? Mitt ex gjorde och sa en massa saker som påverkad men säger att han inget minns. Ibland kunde han bli våldsam men ibland väldigt känslokall (abstinens?). Han har testat div substanser men även läkemedel han varit beroende av. Han själv säger att han inte minns alls hur han betett sig eller vad han sagt, fungerar det på samma sätt som när man varit väldigt alkoholpåverkad? Dvs att man kan få minnesluckor.

• Svar på tråden Drogpåverkad- minne?
  • Anonym (anonym)

Lite OT men får man fråga hur du mår ? Du verkar ha taggar utåt. Kanske en samtals-kontakt vore något ? 

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Emma) skrev 2017-03-08 00:38:18 följande:

Som sagt, du har verkligen noll koll och tillför verkligen inget.

Jisses vad du är dryg! Nu när jag gav dig ditt efterlängtade svar så har jag helt plötsligt noll koll? Sådana som dig kommer aldrig bli nöjda förens de får det svar som de är ute efter. Du är uppenbarligen endast ute efter att få ett svar som du kan använda mot ditt ex, och om man inte ger dig det så är du istället otrevlig. Jag orkar verkligen inte lägga ner mer energi på dig, så lycka till!
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Svårt) skrev 2017-03-08 01:06:02 följande:
    Jisses vad du är dryg! Nu när jag gav dig ditt efterlängtade svar så har jag helt plötsligt noll koll? Sådana som dig kommer aldrig bli nöjda förens de får det svar som de är ute efter. Du är uppenbarligen endast ute efter att få ett svar som du kan använda mot ditt ex, och om man inte ger dig det så är du istället otrevlig. Jag orkar verkligen inte lägga ner mer energi på dig, så lycka till!
    Varför skulle jag använda det mot mitt ex? Och nej, du svarade inte på något alls mer än att dra till med en massa ytterligheter på dagisnivå. Hade iofs inte väntat mig nåt annat
  • klyban

Det finns ett gäng droger som har minnespåverkan, men många av dessa har lågt intresse för rekreationskonsumenten.

Saliva är en, men väldigt kortvarig minneslucka.

Skopolamin är en annan, som inte heller används speciellt flitigt att konsumera.
    GHB en del minnes också, känns som få använder den med.
    Sen en stor Z-mediciner, som tex stilnoct, och blandat med alkohol.
    Det brukar sluta i en enda lång minnes lucka.
    Sen funderar jag på överkonsumtion av benzo, om inte vissa av
    dessa kan få taskigt minne under en period.
    Cannabis möjligtvis om du överdriver, och kanske man glömmer småsaker som sker under rus, men i stort brukar man inte glömma nått där.

Ingen komplett lista, men ett axplock vad som går hitta, de två första är inte vanliga.
    Den som vinner i minnesluckor är väl alkohol, sen kan vi diskutera efter detta.
    Men det är populärt och ta Z-mediciner och boosta med alkohol, och brukar sluta med ett enda stort hål i minnet.
    Ofta så tar man alla tab man har och med alkohol, en jävla tur att de inte är dödligt farliga.

• Anonym (Emma)
    klyban skrev 2017-03-08 10:54:28 följande:

Det finns ett gäng droger som har minnespåverkan, men många av dessa har lågt intresse för rekreationskonsumenten.

Saliva är en, men väldigt kortvarig minneslucka.

Skopolamin är en annan, som inte heller används speciellt flitigt att konsumera.
    GHB en del minnes också, känns som få använder den med.
    Sen en stor Z-mediciner, som tex stilnoct, och blandat med alkohol.
    Det brukar sluta i en enda lång minnes lucka.
    Sen funderar jag på överkonsumtion av benzo, om inte vissa av
    dessa kan få taskigt minne under en period.
    Cannabis möjligtvis om du överdriver, och kanske man glömmer småsaker som sker under rus, men i stort brukar man inte glömma nått där.

Ingen komplett lista, men ett axplock vad som går hitta, de två första är inte vanliga.
    Den som vinner i minnesluckor är väl alkohol, sen kan vi diskutera efter detta.
    Men det är populärt och ta Z-mediciner och boosta med alkohol, och brukar sluta med ett enda stort hål i minnet.
    Ofta så tar man alla tab man har och med alkohol, en jävla tur att de inte är dödligt farliga.

Ingen alkohol i detta fall. Dock misstänker jag opiater. Vad tror du om dessa?
  • Anonym (D)

Eller mediciner? Utskrivna av läkare..

• klyban
    Anonym (Emma) skrev 2017-03-08 17:15:44 följande:
    Ingen alkohol i detta fall. Dock misstänker jag opiater. Vad tror du om dessa?

Alkohol behöver man inte speciellt mycket av på Z-medicinerna, och man glömmer allt.
    Opiater är det väl om man tar rätt mycket, men även där så brukar de komma ihåg det mesta.
    Det är väl om de noddar de kan ha en stund där de faller ut och in.
    Men när de noddar så gör ju de inte nått direkt.

Låter mer som han inte vill komma ihåg, eller använder komma ihåg som en ursäkt.
    Men visst det är ju fullt möjligt att tappa minnet på vissa saker, och man ska veta det finns tusentals droger.

• Anonym (Emma)
    klyban skrev 2017-03-09 11:19:14 följande:

Alkohol behöver man inte speciellt mycket av på Z-medicinerna, och man glömmer allt.
    Opiater är det väl om man tar rätt mycket, men även där så brukar de komma ihåg det mesta.
    Det är väl om de noddar de kan ha en stund där de faller ut och in.
    Men när de noddar så gör ju de inte nått direkt.

Låter mer som han inte vill komma ihåg, eller använder komma ihåg som en ursäkt.
    Men visst det är ju fullt möjligt att tappa minnet på vissa saker, och man ska veta det finns tusentals droger.

Som sagt, ingen alkohol. Morfin och ev benzo
  • klyban
    Anonym (Emma) skrev 2017-03-10 23:20:43 följande:
    Som sagt, ingen alkohol. Morfin och ev benzo

Varför jag upprepa den, var just för den är väldigt vanlig i att glömma vad man gjort.
    Och krävs inte speciellt mycket alkohol för boosta denna medicin.

Opiater och rejält noddad, så gör man inget så vad ska man glömma där?!?
    Sen om endast benzo och morfinpreparat finns som att gissa på(varför man bara får gissa på de fattar jag inte, även hur svårt är det att skicka i sig två stark öl, och sen köra ett race på stilnoct?
    Så om jag endast har dessa två alternativ, så gissar jag på benzo, då opiater känns inte som den rätta.

• Anonym (Emma)
    klyban skrev 2017-03-11 12:33:48 följande:

Varför jag upprepa den, var just för den är väldigt vanlig i att glömma vad man gjort.
    Och krävs inte speciellt mycket alkohol för boosta denna medicin.

Opiater och rejält noddad, så gör man inget så vad ska man glömma där?!?
    Sen om endast benzo och morfinpreparat finns som att gissa på(varför man bara får gissa på de fattar jag inte, även hur svårt är det att skicka i sig två stark öl, och sen köra ett race på stilnoct?
    Så om jag endast har dessa två alternativ, så gissar jag på benzo, då opiater känns inte som den rätta.

För att jag nu fått mer info och det är bara dessa det kan gälla (morfin och benzo) samt NOLL alkohol inblandat.
  • klyban
    Anonym (Emma) skrev 2017-03-11 13:34:32 följande:
    För att jag nu fått mer info och det är bara dessa det kan gälla (morfin och benzo) samt NOLL alkohol inblandat.

Jag vet att du säger detta, men jag är tveksam.
    Och eftersom du säger två olika preparat, säger mig att ni inte vet.
    Och med den slutsatsen, så säger jag man inte kan utesluta alkohol även om i små mängder som kanske inte ens ger berusning.

• Anonym (Emma)
    klyban skrev 2017-03-11 14:10:04 följande:

Jag vet att du säger detta, men jag är tveksam.
    Och eftersom du säger två olika preparat, säger mig att ni inte vet.
    Och med den slutsatsen, så säger jag man inte kan utesluta alkohol även om i små mängder som kanske inte ens ger berusning.

Som sagt jag VET till 100% på att noll alkohol är med i bilden.
Svar på tråden Drogpåverkad- minne?