• Anonym (Rökfri)

Stötta mig i att sluta röka!

Hej!

Jag tänker sluta röka, eller rättare sagt, jag har redan gjort det. Idag kl. 17.00 rökte jag min sista cigarett.

Jag har slutat förr. För ungefär fyra år sedan slutade jag tvärt och började vejpa utan nikotin. Detta slutade jag dock med efter ungefär en vecka. Dock föll jag till föga ungefär ett år efter det och började då vejpa, fast denna gång med nikotin. I september förra året gav jag upp vejpandet, vilket inte var så svårt.

Jag rökte någon cigarett då och då sedan november, men sedan i januari har jag rökt regelbundet. Jag har bestämt mig för att sluta för gott nu och inte fastna på kroken när jag har lyckats sluta den här gången. Men av någon anledning tar det emot att sluta och jag vet inte varför. Jag har läst "Äntligen icke-rökare", men inte riktigt känt att jag behöver boken. Det har liksom varit väldigt lätt att sluta om jag har bestämt mig. Men som sagt, denna gång verkar bli jobbigare.

Ni får jättegärna stötta mig i det här och om det är någon annan som känner för att sluta så häng på!

• Svar på tråden Stötta mig i att sluta röka!
  • Anonym (Rökfri)

Ingen som känner för att hänga på? :)

• Anonym (Fd rökare)

Grattis till ett bra beslut! Solig

Jag har varit rökfri i 10 år. Använde nicotugg de första 6 månaderna och sedan sockerfria vanliga tuggummin. Mycket motion har hjälpt mig när det har varit som jobbigast. 

• Anonym (Rökfri)

Tack för svar! Just nu är det väldigt jobbigt mentalt, men jag vet ju att imorgon blir det lättare. Jag har använt cigaretter lite som, jag vet inte vad, sedan det tog slut mellan mig och min pojkvän. Tröströkt, liksom. Och det vill jag ju inte. Jag förstår ju att det inte är någon tröst över huvud taget, jag bara skadar mig själv. Jag ser mig inte heller som rökare längre. Det har jag inte gjort sedan jag slutade vejpa för ett halvår sedan.

Svar på tråden Stötta mig i att sluta röka!