Någon som har barn med mjölkproteinallergi?
Hej,
Har börjat fundera på om mitt barn är mjölkproteinallergisk. Är dock lite förvirrad då det verkar som att hon inte reagerar mot all mjölkprotein. Jag har börjat skriva matdagbok för att försöka reda ut vad som fungerar och vad som inte gör det, men hittills tycker jag det verkar som att det fungerar rätt bra med t.ex grädde i uppvärmd mat, men inte alls med kall mjölk/creme fraich osv.
Hon har ett tag nu haft ont i magen på nätterna och haft svårt att komma till ro. Hon vaknar och skriker och ligger och ålar sig, antagligen för att hon har ont för hon brukar kunna somna om när hon släppt sig. Sen fick hon mjölk till sin gröt för ett par veckor sen för första gången och hennes mage klarade inte av det. 6 diarreblöjor på ett dygn och hon skrek helt hysteriskt typ halva natten och det gick inte att trösta henne. Sen fick hon ost för någon vecka sen och då blev hon röd runt munnen och upp mot kinden. Även youghurt verkar hon få ont av, men inte lika mycket som mjölken. Hon äter även välling
Så nu undrar jag om det kan vara mjölkproteinallergi fast att hon verkar klara mjölkprotein som kokats. Någon som har någon erfarenhet?