• Anonym (Vad är detta?)

Ändamål: Vårdnadsärende

Bland min makes papper hittade jag utskrivna personbevis för vår son. Som ändamål har angetts "Vårdnadsärende". Min första tanke är att min make i hemlighet förbereder att begära både skilsmässa och egen vårdnad av vårt barn. Eller finns det andra saker ett personbevis kan användas till, där ändamålet anges som "Vårdnadsärende"?
    Känner mig alldeles iskall, vad är det som händer?

• Svar på tråden Ändamål: Vårdnadsärende
  • Anonym (Exfru)

Vet inte vd det handlar om,är ni lyckliga tillsammans?Ensam vårdnad kommer han inte få bara sådär,så oroa dig inte för det.Har han sagt att han vill skiljas?

• Anonym (Va)

Han har inte bara råkat beställa fel personbevis då? Finns ju massa olika ändamål. Kanske skulle haft en annan egentligen.

• Invited

Kan det vara så att han hade rest tidigare eller skulle resa ensam med barnet? Eller haft något ärende där han skulle påvisa vårdnaden?

• Anonym (Vad är detta?)
    Anonym (Exfru) skrev 2017-02-25 20:53:26 följande:

Vet inte vd det handlar om,är ni lyckliga tillsammans?Ensam vårdnad kommer han inte få bara sådär,så oroa dig inte för det.Har han sagt att han vill skiljas?

Man kan väl säga att stämningen här hemma är lite frostig mellan varven.
  • Anonym (Exfru)

Vågar du fråga mannen vad det handlar om?Jag skulle ha gjort det.

• LiaSthlm

Vid kontakt med bank och En del andra myndigheter behöver man bevisa att man är vårdnadshavare. Det är inget sånt han gjort?

• Anonym (nbvftyujkm)

Är han osäker på om barnet är hans? Kanske ville han ha pappren för att göra ett DNA test?

Oavsett, egen vårdnad är jättesvårt att få.

• Anonym (TipstillTS)

Du kan ju börja med att fråga honom, istället för att försöka spela spåkärring här inne!

Svar på tråden Ändamål: Vårdnadsärende