• ewee

Balsammetoden på 1åring?? Frissigt hår????

Dottern ligger oftast på rygg när hon sover och fått så frissigt hår på bakhuvudet. kan man använda Balsammetoden på så små barn eller e jag helt ute och cyklar?? Annars tips för frissigt hår? Är bra efter jag tvättat håret med schampo men sen börjar det bli lika igen. Har fått lite skorv med i hårbotten nu.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Balsammetoden på 1åring?? Frissigt hår????
  • Femblirsex

Hej :) min lilla tös på nyss fyllda 2 år har väldigt långt hår och har haft det sen hon föddes, jag har använt weleda balsam i hennes hår, inte i hårbotten men i längderna så det ska gå att reda ut lättare, jag tror weledas produkter är bättre än mycket annat som finns på marknaden eftersom det är naturliga ingredienser

• Anonym (Jvbk)

Vår son har haft samma. Vi har börjat blöta + balsamspray och så borsta på morgonen så blev det bättre.

De där frissiga "svintot" försvinner med tiden ju mer du klipper av det.

• Lena

Balsammetoden och tvätta sällan räcker bra innan tonåren. Ofta behövs inte heller balsam utan bara vatten.

• Mascaraklumpar

Min son är 10 och det är först under de senaste åren han börjat tvätta håret regelbundet. Innan var det bara sporadiskt, efter magsjukor eller när han fått något kladd i det, annars har bara vatten funkat utmärkt. Dotterns hår använder vi lite balsam till, men det blir ändå tovigt när hon sover. Jag tror det allra bästa är att fläta det på natten egentligen.

• ewee

Tack för svaren????

Vilken slags balsamspray och vart kan man köpa det?

@femblirsex vart kan man köpa det märket? Vanliga mataffärer? ????

• ewee

Tack, femblirsex. ???? Du använder aldrig schampo på hennes hår?

• Femblirsex

Jo weleda har ett barn schampoo jag använder på henne balsamet jag har i topparna vid behov är för vuxna :) så det tar jag bara i topparna o i de längder som behöver.

Googla på weleda dom har en bra sida där dom presenterar sina produkter :)

• elyse

Har du olja i badkaret/baljan när hon badar?

Svar på tråden Balsammetoden på 1åring?? Frissigt hår????