Skillnad på mjölkfria ersättningar?
Hej! Jag har en dotter på 16 dagar som jag misstänker är mjölkallergiker. Jag ger bara ersättning. När hon föddes fick hon NAN pro 1, hon blev väldigt hård i magen så fick rådet att prova NAN sensitive, hon fick otroliga magknip och väldigt svårt att bajsa. Ringde BVC igår och fick rådet att prova Althera. Började med althera igårmorse. Enligt BVC kunde vi byta rakt av, sagt och gjort. Hela natten var hon väldigt "grinig", sov mellan 22-00 sen dess har hon varit vaken fram tills nu. Väldigt gasig i magen, fortfarande svårt att bajsa (jag får hjälpa henne varje gång) men det är liite lösare idag iallafall. Nu under dagen har hon som sagt inte kunnat sova någonting (hon somnade för 40 min sen iaf, hallelulja!). Hon är fortfarande väldigt grinig, har magknip och man ser att hon försöker bajsa men det går inte. Stånkar mycket (fäkta med armar och ben, kämpar med benen och magen)
Ska till BVC på fredag och de sa att om det blir bättre på Altheran skulle jag få det utskrivet. Men Altheran verkar ju inte alls fungera för henne.. Därför tänker jag be om
En annan ersättning om det inte blir bättre.
Är det någon som vet vad det är för skillnad mellan Kaseinbaserade och Vasslebaserade? (Jag googlar men fattar ingenting..)
Vad är det för skillnad mellan alla dessa ersättningar? Profylac, nutramigen, pepticate, althera?
Ni som har erfarenhet av dessa.. Vilken ersättning har fungerat för er?
Jag känner mig helt maktlös när jag ser hur ont hon har det :(