• Lliinnnneeaa

Hjälp mig

Hej, jag har hund tillsammans med min familj och är dottern i familjen. Är 15 år gammal och är skulle man kunna säga en av de två ansvariga för hunden då det bara var jag och min mamma som ville ha hund. 

Helt ärligt så känns det som att Wille, hunden hatar mig. Han är 2 år och jag har sedan första dagen älskat honom så mycket. Vi har haffy lite problem kring mat och ben då han "vaktat" det. Allt har dock blivit mycker bättre med hans ålder men den senaste veckan har han verkligen börjat hata mig. Det kan vara när jag ska torka hans tassar när vi är ute och går eller när jag bara klappar honom. 

Hjälp mig, snälla

• Svar på tråden Hjälp mig
  • Anna74a

Han är nog i en en ålder där de testar, vilken chans det finns att stiga i rang i gruppen.
    Det handlar säkerligen inte om personligt hat riktat mot dig.
    Jag hade en rottis förut som höll på sådär när han blev könsmogen.
    Då kan man göra saker som imponerar på dem, rätt banala saker som att lyfta en stor gren, putta ned ett lite mindre ruttet träd osv.
    Wow blev hans reaktion, matte är superstark!
    Han blev imponerad och tänkte att henne är det bäst att hålla sig väl med.

• Anonym (L)

Gör dig själv rolig är mitt tips! Fjanta dig, lek med honom, hoppa och skutta när ni är ute - var så rolig du bara kan.

• BlackStar

Trötta ut hunden genom aktivitet, glöm inte att ha med vatten till den !

Du häller vattnet ur vattenflaskan ner i din kupade hand som den får dricka ur !

När den sen inte orkar mera, då utmanar du den lite till tills den absolut inte orkar mera aktivitet. Snacka om att vinna respekt !!! Och därefter myser du med den och berömmer den mycket !!!

Ang att den vaktar vid maten är inte bra !

Jag har en omplacerings hund, av den "farliga" kampsorten.

Jag matade den i början genom att låta den få plocka godis ur munnen på mig ! ! ! Och efter det släppte hennes vaktighet runt maten och hon har även delat vattenskål med andra hundar därefter !!!

O självklart så vill du ju att den ska plocka maten så försiktigt så att du inte blir skadad själv ! Och då lär sig hunden automatiskt detta också !

Visa att du bryr dig om att de n ALLTID har rent friskt kallt vatten.

Jag byter säkert 3-4 ggr om dagen till min ! Och hon kommer och tackar med blöta Kyssar efter varje gång hon druckit ur det !

Lycka till TS ! 

Svar på tråden Hjälp mig