• Lite frågor

Hur hade ni känt i den här situationen? Har jag rätt att bli arg?

I fredags blev äldsta barnet magsjuk på eftermiddagen, och likaså maken, men båda mådde bättre på lördag. Själv blev jag smittad natten till lördag och mådde som sämst under lördagen. Min man valde då att åka iväg på en kurs som han anmält sig till (en hobby) och på kvällen åka på en middag och var borta till 01 på natten. Jag blev alltså lämnad ensam med 2 barn hela dagen trots att jag var magsjuk och mådde pyton. Efter någon timme fick jag panik och ringde min mamma som bor 3 timmar bort och hon satte sig då på tåget och kom för att hjälpa mig. Den förmiddagen ensam med barnen var fruktansvärd. Mannen ville inte stanna hemma och hjälpa mig. På natten när han kom hem så blev yngsta sjuk. Då fick jag, som var sjuk, vara uppe med henne 3 timmar, och sen gå upp tidigt med barnen imorse medan han tog sovmorgon till 10. Jag känner mig väldigt ledsen och sviken. Om min mamma inte hade kommit hade jag inte klarat det, och nu blev ju hon tyvärr också smittad.

Har jag rätt att vara sur över detta eller överreagerar jag? Jag tycker man är två om att få barn och han borde ha ställt in sina aktiviteter.

• Svar på tråden Hur hade ni känt i den här situationen? Har jag rätt att bli arg?
  • Anonym (fdfd)

Nog är inte du guds mest oskyldiga skapelse heller.Han kanske gav igen för något elakt som du tidigare gjort mot honom?Cool

• flygrl
    Aikido skrev 2017-02-19 16:10:26 följande:
    Det är myyycket värre att leva med mig än att bara läsa några rader av det jag skriver här. Tro mig. Jag är antagligen ensam ansvarig för minst hälften av utgifterna inom den svenska psykvården de senaste 10 åren. Indirekt alltså.
    Oj. Men du har ju självinsikt och tar inte dig själv på så förbannat stort allvar iaf. Totalegon utan självdistans e fan f*****g odrägliga.

(Du e mitt favvo troll juh! ;)
  • Lite frågor
    Anonym (fdfd) skrev 2017-02-19 16:12:32 följande:

Nog är inte du guds mest oskyldiga skapelse heller.Han kanske gav igen för något elakt som du tidigare gjort mot honom?

Självklart inte, han får laga mat de flesta dagarna och så vägrar jag sex sen några månader tillbaka. Det är det jag straffas för.
  • Aikido
    flygrl skrev 2017-02-19 16:19:28 följande:
    Oj. Men du har ju självinsikt och tar inte dig själv på så förbannat stort allvar iaf. Totalegon utan självdistans e fan f*****g odrägliga. (Du e mitt favvo troll juh! ;)

• Anonym (K)

Ok han är seriöst dum i huvudet. När man är magsjuk kan man ibland inte ens lämna sängen.. ibland inte ens röra huvudet ena hållet utan att spy.

Beror ju på hur dåligt du mådde men du verkade må riktigt dåligt eftersom din mamma behövde komma och hjälpa till.

Synd att han inte bryr sig om sina barn och att ta hand om dem.. sedan var det synd att han heller inte bryr sig om dig.

• Anonym (Minna)

Totalt oacceptabelt att lämna dig ensam och sjuk med två barn att ta hand om. Och också oacceptabelt att han åker till kurs och middag utan 48 timmars karantän och därmed innebär hög risk att han smittar de andra. 

• KJJ

Har inte läst de andra svaren - självklart, i min värld, lämnar man inte en partner hemna själv med små barn vid magsjuka/sjukdom, för att åka på ett hobbyevenemang. Punkt. Slutdiskuterat. Inte ens om det är ett jättefeterlängtat evenemang. Tycker jag!

• tropadigsjalv
    Lite frågor skrev 2017-02-19 16:07:36 följande:

Han verkar inte tycka att han har gjort något fel alls, utan att jag är överkänslig.

Det här, mer än något annat, hade gjort mig rosenrasande.

Det hade liksom varit en sak om det här var en engångsgrej där han tänkte kanonfel och sedan ångrade sig när han fattade hur illa det var, det kan man ju förlåta. Men att han vägrar inse hur jobbigt det blev för dig (och din mamma!) känns ju inte riktigt friskt.
  • nevermind

Han borde absolut ha ställt in aktiviteterna! Barnen går före. Inte bara det att barnen var sjuka, utan nu fanns det ju faktiskt ingen annan som kunde ta hand om dem.

Ringa mamma, herregud... Jag hade skämts ihjäl. Och min mamma hade strypt karln om jag inte hållit i henne.

• nevermind
    Lite frågor skrev 2017-02-19 16:24:35 följande:
    Självklart inte, han får laga mat de flesta dagarna och så vägrar jag sex sen några månader tillbaka. Det är det jag straffas för.
    Det är barnen han straffar. Försök få ut honom ut boendet TS. Barnen förtjänar bättre.
  • Zeeka

Om den hobbyrelaterade kursen var "one of a kind", svindyr och roligast i hela världen-så kanske det är ok att gå på den trots din magsjuka.. men INTE utan att hjälp från annat håll fixats i förväg.

Efter kursen bör han däremot under inga omständigheter låtit bli att få ut på kvällen!

Så FU har rätt stuvar skitsur tycker jag. Har inte läst allt så vet ej om du förtjänade "straff" för ngt skit du gjort mot honom... men den som blir mest lidande är ju barnen du inte kan ta hand om - och det är ALDRIG ok

• nevermind
    Lite frågor skrev 2017-02-19 14:25:15 följande:

Har funderat på det både en och 78 gånger men stannar för barnens skull och för att jag inte har råd med eget. Bor i en större stad där bostäder är svindyra.

Du kan ju göra slut men ändå bo ihop. Man behöver inte vara tillsammans på grund av bostadsbrist.
Svar på tråden Hur hade ni känt i den här situationen? Har jag rätt att bli arg?