Hur hade ni känt i den här situationen? Har jag rätt att bli arg?
I fredags blev äldsta barnet magsjuk på eftermiddagen, och likaså maken, men båda mådde bättre på lördag. Själv blev jag smittad natten till lördag och mådde som sämst under lördagen. Min man valde då att åka iväg på en kurs som han anmält sig till (en hobby) och på kvällen åka på en middag och var borta till 01 på natten. Jag blev alltså lämnad ensam med 2 barn hela dagen trots att jag var magsjuk och mådde pyton. Efter någon timme fick jag panik och ringde min mamma som bor 3 timmar bort och hon satte sig då på tåget och kom för att hjälpa mig. Den förmiddagen ensam med barnen var fruktansvärd. Mannen ville inte stanna hemma och hjälpa mig. På natten när han kom hem så blev yngsta sjuk. Då fick jag, som var sjuk, vara uppe med henne 3 timmar, och sen gå upp tidigt med barnen imorse medan han tog sovmorgon till 10. Jag känner mig väldigt ledsen och sviken. Om min mamma inte hade kommit hade jag inte klarat det, och nu blev ju hon tyvärr också smittad.
Har jag rätt att vara sur över detta eller överreagerar jag? Jag tycker man är två om att få barn och han borde ha ställt in sina aktiviteter.