Kan jag ha ett alkoholproblem?
Jo det är så att när jag tänker efter så kommer jag på att det alltid händer något när jag är ute och dricker även om jag allt som oftast har kul och tycker mig ha vänner som är likadana så är jag nog ändå snäppet värre än dom.
Vi skrattar ofta åt att vi inte minns något av kvällen och hur mycket vi gjort bort oss på olika sätt men här är det fortfarande bara kul, vi är ju trots allt unga även om det inte är en ursäkt så det är inget vi mår dåligt över utan vi väljer ofta att dela på vodkaflaskor och köra drickspel och på något sätt hetsdricka just för vi kan skratta åt våra sjuka kvällar i veckor sedan.
Men jag är nog ensam om att upprepande gånger hamnat i fyllecell, tappat bort saker, gjort illa mig både med mening och utan mening när det verkligen blivit för mycket osv. Dagen efter förstår jag inte att det är mig det handlar om och skäms ibland extremt mycket och får ångest.
Det händer alltid nått när jag går ut så jag börjar ta mig en tankeställare. Ibland kan jag vara orolig redan innan hur kvällen ska bli eller vad jag ska göra/råka ut för. Men fortfarande ser jag mest positiva saker med mina utgångar och längtar redan till nästa utgång vi har planerat då vi har SÅ KUL och jag mår så bra om det inte går över gränsen.
Vad tror ni? Jag är en 21 årig tjej/kvinna. Det är kanske bara en fas och något jag tröttnar på snart? Det går inte ut över min vardag, jobb osv sköter jag galant. Jag går inte ut om jag jobbar dagen efter exempelvis som jag kunde göra när jag var yngre så där har jag ju "mognat".