• Tankespridd

Kommer han bli mysigare?

Har en snart treåring som är en riktig buse fortfarande. 
    Kastrerad sen han var ett halvår. När man busar med honom har han alltid klorna lite lite ute, man kan klappa honom och han ligger och spinner samtidigt och helt plötsligt sitter han i armen med både klor o tänder.

Helst vill han inte bli buren, men spinner ändå och ligger still om man har hans framben i en hand och han låter en mysa med näsan mot honom och pussa på honom. Han är ett riktigt busfrö. Han är inte elak, som det kanske låter. Speciell bara och mycket bus...

Blir han lugnare med åren? 

Har ju haft katt innan men bara "myskatter". Hade en annan katt som påminde om denna men den fick inte leva länge pga den blev påkörd av en bil.

Eller är det ett kört lopp? Han kanske förblir en vilding.

• Svar på tråden Kommer han bli mysigare?
  • Snuttis2

Lugnare blir han nog med åren men jag skulle inte räkna med att han ändrar sin grundläggande personlighet efter så lång tid!

Har haft flera katter, några "knäkatter" och några med stor integritet ! Där var det kelade på deras villkor, annars fick jag mig ett bett efter ett tag!

Kan kännas lite tråkigt men jag valde att låta dem ta huvud initiativet till kontakten! Känns som det funkade bäst då. En katt unge kan du ju prägla lite utifrån önskade beteende men vilka vi är förändras ju inte för det : )

Svar på tråden Kommer han bli mysigare?