• MitzyCat

HJÄLP vår katt är i fara....

Hej jag behöver akut hjälp.... Gråter

Min familj har en liten kattunge på 9 månader (Kastrerad) som driver mina föräldrar till vansinne. Hon är i blommor hela tiden, hon springer och glider på mattan till badrummet så dörren om den inte är helt stängd flyger upp, hon klättrar på dörr karmarna, är uppe på bord/köks bänkar, hon är klumpig i fönster så man kan inte ha nåt ömtåligt där sen är hon bara jätte vild av sig även om man leker med henne och hon vågar sig inte ut bortom får tomt då hon blev attackerad av en stor han katt när hon va kanske 4 månader och bara börjat utforska vår trädgård. Hon är också hoppig för när man gör en rörelse mot henne så som klappa eller bara gå förbi eller titta på henne så hoppar hon till ibland och blir helt vild.
    Jag leker med henne en massa och gosar med henne men hon beter sig likadant.... Hon har en massa leksaker och 3 katt ställningar att klättra på....

Jag behöver desperat HJÄLP min pappa vill göra sig av med henne för hon är så pass jobbig. Han hotar henne med att skrika "jag kommer vrida nacken av dig din jävla katt" eller "vi kan lika väl avliva katt fanskapet".Jag blir jätte upprörd när jag hör pappa säga de speciellt när han blir jätte arg.

(16/02) Idag välte hon en vass med rosor från matbordet så vatten kom på golvet och stolar, pappa blev jätte arg och jagade henne in i gäst/tränings rummet där jag hörde saker falla omkull pappa skrika och annat för att försöka skada henne....
    Jag hörde hela jakten för de rummet är bredvid mitt och väggarna är jätte tunna och mitt hjärta sjönk... Gråter

Jag älskar djur...och varje gång detta händer när pappa blir riktigt arg tar jag alltid in henne i mitt rum,mitt rum är en free zone för henne och jag håller henne där från pappa för hennes skull....

Men samtidigt som jag gör de så bryter jag ihop med tårar och ångest på grund av att jag tänker bara att en dag kommer de hända pappa kommer göra nåt som skadar henne och jag är inte där för att skydda henne från de... GråterGråterGråter

Jag har sagt till mamma "jag kan ta henne när jag flyttar hemifrån" men vem vet om hon kommer va kvar tills dess....

SNÄLLA NÅN HJÄLP, MED TIPS, RÅD BARA NÅT SOM KAN HJÄLPA!!!

• Svar på tråden HJÄLP vår katt är i fara....
  • viseversa

Din pappa är ju sjuk. Inte fan har man ihjäl ett djur sådär. Varför skaffade ni katt? Kattungar ÄR sjukt jobbiga. Det borde din pappa vara medveten om. Dom brukar också lugna ner sig när dom blir äldre(katterna alltså. Din pappa kommer nog inte bli friskare) säg att du kommer anmäla honom för djurplågeri om han gör något mot katten.

• Alvina

Sälj den eller ge bort den till någon. Helst någon du/ni känner så du vet att den har det bra och kanske kan komma och hälsa på den ibland. Katten är inte säker där hemma med en galning till pappa.

• Domesticgoddess

Det låter alldeles fruktansvärt och precis som viseversa skriver , inte ett friskt beteende från din pappas sida. Alls.

Var finns din mamma i det här, hon kan ju inte rimligen tycka att hans beteende är acceptabelt. Undrar generellt hur dina föräldrar tänkte när ni skaffade katt; kattungar ÄR sjövilda och superjobbiga, det är något man får vara inställd på helt enkelt.

Håller med i rådet du fått om att kontakta eller hota med att kontakta djurens vänner. Om det inte blir väldigt mycket bättre snart tror jag dessutom att du bör leta adoptivfamilj till din katt. Jag förstår att tanken gör jätteont i dig men oavsett hur mycket du älskar och tar hand om henne så lär hon varken må bra eller bli harmonisk så länge din pappa uppför sig som han gör.

• MitzyCat

De är så här vi har ägt en tidigare katt som va mer lugn från att hon va kattunge till att hon va vuxen och blev 9 år innan hon fick cancer och fick avlivas på grund av de då cancern va i käken så hon kunde inte äta ordentligt. Mamma och pappa jämför henne med vår gamla katt för mycket. Vilket orsakar allt kaos enligt mig själv... Och att ge bort eller sälja henne vill jag personligen inte då jag är så fäst vid henne speciellt att jag va så fäst vid vår föra katt..

Min pappa har en kort stubin och tappar humöret snabbt jag känner till de väldigt bra... Mamma är nästa lika dan men hon tål lite mer än pappa gör. :(

Tack för ja svaren. Hon har flytta permanent in i mitt rum tillsammans med mina andra djur och hon trivs med mig hon är kelig och busig med mig och inte lika hoppig.

Svar på tråden HJÄLP vår katt är i fara....