• Anonym (Anonym)

Missbrukar kokain, hjälp..

Ok. Jag är missbrukare.

Under några få år har jag testar kokain någon gång då o då. Men nu har jag av någon anledning kört varje dag i snart två månader.

Ja, är alltså missbrukare. Bara inse fakta.

Tänkte att det gått överstyr förra veckan när det tog slut. Va ren 3 dagar sen va man påfyllt igen utan att man hann tänka.

Jag har otroligt mycket att förlora här. Genom bruket men bara om det kommer fram i min omgivning så skulle relationer dö.

Om man vill sluta själv. Vad har för tips.

Skriver av idag. Måste bara gå, men är verkligen rädd.

• Svar på tråden Missbrukar kokain, hjälp..
  • Anonym (Sebbe)

Ett kokainberoende är framför allt psykiskt. Därmed inte sagt att det är lätt att sluta - vanor är mycket svåra att bryta. Men bara att du är medveten och VILL sluta har redan tagit dig 90% av vägen. Du kan det! Bara att sluta! IDAG!

• klyban

Inget i din TS säger du är missbrukare, så nedvärdera dig själv löser inget.

• Anonym (Anonym)

Tack. För svaren. Håller på ladda för att kliva av ikväll.

När jag vaknar imorgon är det en ny dag.

Missbrukar ser jag det som för att jag tar var 30 min all mln vakna tid. Smyger på jobbet. I hemmet. Hos svärföräldrar. På restaurangen.

Spelar ingen roll var man är så ska man ha i sig skiten.

Det går på automatik. Gör saker jag aldrig skulle kunna tänka mlg i detta och det är utan att blinka.

Vi får ser. Spännande är det.

• Anonym (Hj)

Är inte din näsa rätt fuckt?!

Tog jag ett gram en kväll så snöt och rassla man blodsnor i flera veckor efter, iaf dagar, det.

Ett gram 700kr.. hur många tar du om dag och hur sponsrar du?!

Jag tycker kola är sjukt förföriskt och jävligt överskattat, tänker på det ofta och jag vet jag har en fallenhet för det därför låter jag bli.

• klyban
    Anonym (Anonym) skrev 2017-02-16 17:36:20 följande:
    Tack. För svaren. Håller på ladda för att kliva av ikväll.
    När jag vaknar imorgon är det en ny dag.

Missbrukar ser jag det som för att jag tar var 30 min all mln vakna tid. Smyger på jobbet. I hemmet. Hos svärföräldrar. På restaurangen.
    Spelar ingen roll var man är så ska man ha i sig skiten.
    Det går på automatik. Gör saker jag aldrig skulle kunna tänka mlg i detta och det är utan att blinka.

Vi får ser. Spännande är det.

Du har ett beroende, men du får börja missköta dig en del innan man kan nå upp till de kriterier som är missbruk.
    Så finns inget större syfte att trycka ned dig själv, peppa och ta tag i det i stället istället för offerkoftan.

• Anonym (Anonym)

Jag körde ett gram dagen första månaden. Andra ligger jag på 2gram dagen ibland mer.

Hittat på skäl att skjuta upp det. Ska försöka kliva av idag. Kör slut på d som finna. 1 gram kvar. Sen är det bra.

finansiering. Har pengar men räknar du så förstår du att även om man har pengar så är detta ohållbart.

Näsan är inte bra.. kör under tungan vissa dagar då näsan är förstörd.

Nä dags nu. Nytt försök.

• Anonym (Hj)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-02-18 07:15:30 följande:

Jag körde ett gram dagen första månaden. Andra ligger jag på 2gram dagen ibland mer.

Hittat på skäl att skjuta upp det. Ska försöka kliva av idag. Kör slut på d som finna. 1 gram kvar. Sen är det bra.

finansiering. Har pengar men räknar du så förstår du att även om man har pengar så är detta ohållbart.

Nä dags nu. Nytt försök.

Aa precis, det håller ju inte i längden!!

Nej men detta klarar du och som andra skriver, va inte för hård mot dig själv det är "bara" att lägga ner liksom.

Det Är inte lätt men det går. När man väl lagt ner så inser man saker man tidigare aldrig insåg eller bara kunde ana och bara det är en fin belöning.

Sen tänker jag det är bra att du funderar mycket på dina mönster, svagheter, styrkor osv. Varför de är som de är, vad triggar igång osv.

Jag är en annan idag för idag vågar jag vara där jag tidigare aldrig tillät mig vara då jag istället valde ruset. Supa, röka, pöka, piller å annat skit.

Du kommer troligtvis försöka lura dig själv med än massa vita lögner om varför det Skulle va okej köpa ett till gram osv men det är där du måste va stark och hålla dig till ditt beslut.

Jag brukade trösta mig med att Om jag vill så kan jag och så föreställde jag mig det men när det väl kom till kritan så sket jag i det. Men det gjorde jag ju eftersom jag lärt mig den hårda vägen.

Frågan är ju om du kan sluta när du faktiskt är i överläge och inte substansen?!

Kör hårt, du fixar det! Uppdatera gärna.
  • Akira Öken
    Anonym (Anonym) skrev 2017-02-18 07:15:30 följande:

Nä dags nu. Nytt försök.

Varför "köra slut" på det? Du har ju bestämt dig och insett problemet. Vore det då inte en bättre idé att spola ner det?
  • Anonym (Hj)
    Akira Öken skrev 2017-02-19 22:58:16 följande:

Varför "köra slut" på det? Du har ju bestämt dig och insett problemet. Vore det då inte en bättre idé att spola ner det?

Det gör man inte om man inte Verkligen har bestämt sig. Har man bestämt sig så skiter man i att det gramet är liks mycket som 700kr. Har man Inte bestämt sig så är det en ursäkt " kan lika gärna göra slut på, spolar fan inte ner 700 spänn!"
Svar på tråden Missbrukar kokain, hjälp..