• Angelaaa

Emmaljunga super Viking eller britax smile 2

Hej , skulle gärna få lite råd av er andra.

Väntar mitt första barn och att välja barnvagn är inte det lättaste. Jag står mellan en Emmaljunga super Viking eller britax smile 2. Vad tycker ni? Kom gärna med ers åsikter om dessa vagnar eller om ni rekommenderar en annan vagn :)

• Svar på tråden Emmaljunga super Viking eller britax smile 2
  • katrinp

Jag skulle välja Emmaljunga varje gång????. Mer stadig, tyckte att Brio smile blev rickig efter ett tag. Dessutom gillar jag att det är ordentligt med plats i liggdelen på Emmaljunga. Enda negativa som jag har att säga om den är att den tar mycket plats som ihopfälld

• katrinp

Jag skulle välja Emmaljunga varje gång????. Mer stadig, tyckte att Brio smile blev rickig efter ett tag. Dessutom gillar jag att det är ordentligt med plats i liggdelen på Emmaljunga. Enda negativa som jag har att säga om den är att den tar mycket plats som ihopfälld

• Det kommer bli bra

Jag har haft Brio Smile och Emmaljunga Viking (alltså inte super viking). 

Jag tyckte om båda, men Smilen mer så skulle jag välja igen skulle det bli den. Jag och min man är långa och smilen är toppen både att köra för en lång person och med det höga ligg- och sittläget för barnet. jag tyckte sufletten var superbra (bättre än vikings som visserligen också är bra - den är likadan på super viking som på viking). Smiles varukrog var stor och rymde massor. 

Gällande viking gillade jag att den var nätt, men den var för låg för min man (detta kanske inte super viking skulle varit). Tyckte om den ergonomiska sittdelen, och särskilt barnet trivdes i den från start. Och sittdelen räcker länge på längden, dvs barnet fick plats länge. Jag hade modellen från 2014 och då kunde man inte välja lufthjul, och de punkteringsfria tyckte jag inte om. det blev inte så bra stötdämpning med dem och de fastnade i snön (men detta är väl fixat med lufthjul och super vikings hjul är ju större än vikings).  

• Angelaaa

Tack för era tips :)

Jag är rätt kort 160cm så britax känns lite stor för mig men jag gillar att den blir liten när man fäller ihop den.

• MissUniverse

Vi har beställt en superviking. Tycker den är snygg, smidig och passar vår vardag :) Klämde och kände på en britax, dock inte en smile 2 just utan en annan modell och den var så jädrans ranglig fast den bara stått som demo i butiken. Kändes rasslig och billig så därför valde vi istället Emmaljunga.

• MissUniverse

Såg nu att det var en gammal tråd, så misstänker att du kanske redan köpt en vagn nu, haha

• Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-02-11 09:39:58 följande:

Jag kommer välja britax smile. Bra pris för en vagn.. liten i storleken. Gillar den mer.

Jag har britax smile 2 så vi kan bli britax kompisar haha :D
Svar på tråden Emmaljunga super Viking eller britax smile 2