• Guardiaaan

Vecka 17 och magen är borta!?

Jag börjar bli orolig.. är i vecka 17 (16+5) och har inte känt några fosterrörelser vad jag vet, dessutom är min mage helt borta, är det normalt?!

Ser alla bilder från kvinnor som är i samma vecka och som har fina magar och min mage var rund fram tills för 3-4 dagar sen, kan det vara normalt eller bör jag kolla upp det hela?

• Svar på tråden Vecka 17 och magen är borta!?
  • viseversa

Det är ingen fara. Magen kommer tillbaka. Barnet är så litet nu så det kan flytta sig lite hur som helst. Sen är alla olika så jämför dig inte med andra. Vissa har mini magar ända tills födseln. Och vissa har jättestora magar. Allt är lika normalt.

• Snuttis2

Fosterrörelser kan kännas så tidigt i graviditeten men främst om du är omföderska? Annars brukar de dyka upp först runt v 20! Är själv i v 16 och inte känt någonting !

Barnet i sig kan ju inte försvinna som om magen varit större än nu måste ju det bero på annat, hur har ex magen o tarm funkat? Svullnad pga hormonpåverkan o vätska?

Min mage har varit som en ballong sedan typ v 10 men jag har gjort ivf och har svullna äggstockar samt en mage som reagerar direkt på alla gravhormoner! Först nu den börjar gå ner o den riktiga kulan börjar dyka upp längre ner! Tror inte du behöver oroa dig räcker att googla grav magar så ser man ju vilken otrolig skillnad det är. Du kanske också har en bakomlutad livmoder? Då tar det länge tid innan magen kommer!

• Gameofthrones123

Det verkar vara helt normalt. Hände mig med i v.16. Magen kom tillbaka (rejält) i vecka 18 :) tydligen så kan svullnaden Lägga sig ganska sent ibland så du kan nog vara lugn :)

Svar på tråden Vecka 17 och magen är borta!?