• francaise

jag och mina barn mår dåligt

Hej!
    Jag behöver råd... Jag och min man har varit tillsammans i 7 år, vi har två barn, 5-2 år, min man är spelmissbrukare, han har spelat bort massa pengar cirka 700 000kr. Jag förlåter gång på gång...  jag mår jätte dåligt, mina barn också, alltid bråk och tjafs, jag ORKAR inte leva såhä, jag vill bara ta mina barn och gå därifrån men jag har  ingenstans att ta vägen.
    Jag behöver råd, hur ska jag skaffa en lägenhet, har vi (jag och mina barn) rätt att bo kvar där? han vill att jag lämnar lägenheten för den står på hans namn.
    Jag kommer från Frankrike, jag har inga släktingar i Sverige, ingen!!
    Vad ska jag göra

• Svar på tråden jag och mina barn mår dåligt
  • klyban
    francaise skrev 2017-02-12 20:28:10 följande:
    Han är fortfarande mina barns pappa. Det är svårt för mig.
    Men vill du riskera att dö?
  • francaise

Han slog mig och hotade döda mig igen, jag ringde polisen, berättade allt för dem. Men de kunde inte hjälpa mig med bostad. Jag måste bo kvar här med honom. Jag är rädd. Han kommer hem kl12.

• Anonym (Mi)
    francaise skrev 2017-02-13 10:48:27 följande:

Vad ska hända? Ska han döda mig ?

Polisen kan visst hjälpa dig. Inte genom att ge dig beroende men genom att ta din man och sätta honom i förvar. Ring dem igen och berätta vilken tid han kommer hem.

Sen ringer du kvinnojouren, packar lite kläder, och sätter dig i en taxi med barnen dit.

Du klarar detta.
  • Anonym (Mi)

Ge dig BOENDE ska det förstås vara.

• Anonym (Mi)
    francaise skrev 2017-02-13 11:02:22 följande:

Fullt

Då säger du det till polisen när du ringer. De får höbyw honom hemma och sen kan du bo hemma under den tid han ät frihetsberövad. Blir minst 48 timmar. Under den tiden mådte du ringa runt till olika kvinnojourer, kanske leta grupper som kan hjälp på Facebook etc. Kanske göra ett nytt inlägg hör på FL och skriva ungefär vart du bor och fråga om någon har koll på vart man vänder sig.
  • klyban
    francaise skrev 2017-02-13 11:02:22 följande:
    Fullt

Du får trycka på att du känner en rädsla efter upprepade dödshot.

Är han nykter vid dessa hot?

• Studentpappa

Hur är relationen till hans föräldrar? Kan du be dom om hjälp, de flesta normala föräldrar skulle inte gilla att sonen misshandlar och dödshotar sin fru. 

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • francaise

Han är en bra pappa. Han älskar sina barn.

Han kom hem, han var lugn, han sa du får skiljas.

Man han har slängt sin medicin (hjärtsjukdom), han vill gå själv utan att sora någon.

• klyban
    francaise skrev 2017-02-13 15:50:17 följande:
    Man han har slängt sin medicin (hjärtsjukdom), han vill gå själv utan att sora någon.

Men om han är bra med barnen, så antar jag man kör varannan vecka.

• francaise

Socialtjänsten ringde nyss, de ska göra en utredning. Ska jag förlora mina barn?

• Anonym (nej)
    francaise skrev 2017-02-13 15:50:17 följande:

NEJ

En bra pappa hotar inte att döda sina barns mamma
  • klyban
    francaise skrev 2017-02-13 17:06:55 följande:
    Socialtjänsten ringde nyss, de ska göra en utredning. Ska jag förlora mina barn?

Varför ringde dom då?
    Stökigt i lägenheten?
    Eller anmäld ifrån Familjeliv?

• klyban
    francaise skrev 2017-02-13 17:46:53 följande:
    Polisen rondellen dem
    Vad betyder den meningen?
Svar på tråden jag och mina barn mår dåligt