• CinnamonGirl

Vaxning

Jag har alltid rakat mig, men prövade vaxning i somras och wow vilken skillnad! Jag älskade känslan av att vara len så länge. Problemet är att det är lite väl dyrt... typ 700 spänn för hela ben och så 100-200 till för bikini... och jag är hårig upp över både mage och rygg så då tillkommer 200-300 för det också. *hua*

Jag har inga problem att betala när jag jobbar och har en lön, men nu pluggar jag. Är det omständigt att vaxa själv?

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Vaxning
  • Scoops
    CinnamonGirl skrev 2017-02-05 23:09:36 följande:

Jag har alltid rakat mig, men prövade vaxning i somras och wow vilken skillnad! Jag älskade känslan av att vara len så länge. Problemet är att det är lite väl dyrt... typ 700 spänn för hela ben och så 100-200 till för bikini... och jag är hårig upp över både mage och rygg så då tillkommer 200-300 för det också. *hua*

Jag har inga problem att betala när jag jobbar och har en lön, men nu pluggar jag. Är det omständigt att vaxa själv?

Nah. Inte särskilt. Visst, det tar ett par gånger för att få till den rätta "knycken". Men om du börjar nu har du nog fått till tekniken till sommarsäsongen :)
  • Domesticgoddess

Jag vaxar upp till knäna själv men tar resten på salong. Kör iofs brasiliansk vilket jag aldrig vågat göra själv, hade sannolikt varit rätt meckigt att komma åt också...;) Om det "bara" är bikini i det området så kan det nog vara värt ett försök hemma dock!

Det ÄR dyrt, jag vaxar var fjärde vecka och betalar då 850 kr vilket jag tycker är mycket trots att jag jobbar och har en normal lön. Om du inte har alltför ljusa hår är laser annars ett alternativ, blir betydligt mycket billigare i längden!

Svar på tråden Vaxning