• Tinalin

    Min dotter och min man kommer inte överrens

    Min dotter, 19 år och min man är på olika planeter just nu. Eller, det hade varit bäst för alla om de hade varit det...Dottern beter sig allmänt otrevligt mot honom och det känns som att han inte pallar mer. Nu senast började han gapa på henne o kasta saker omkring sig oc sparka på möbler mm. Säger man till henne så reagerar hon oftast med att bli ännu otrevligare och sen sticker hon till kompisar. Det är alltså svårt att kommunicera och dessutom så önskar jag egentligen att slippa vara medlare. Hoppas att de kunde lösa det själva. Ett av problemen är att vi har två ganska mycket yngre barn och de tar väldigt illa vid sig av att dessa bråk. De beter sig normalt inte på det sättet som både dottern och min man gör just nu. Jag vet inte vad jag ska göra? Vill helt bara dra men det känns inte rätt...

  • Svar på tråden Min dotter och min man kommer inte överrens
  • Ramborg

    Dottern får väl flytta hemifrån om hon inte trivs med dem som bor i hemmet. Hon är ju vuxen.


    42.
  • Linnis92
    Ramborg skrev 2017-02-05 20:53:39 följande:

    Dottern får väl flytta hemifrån om hon inte trivs med dem som bor i hemmet. Hon är ju vuxen.


    Håller med.
  • Tecum

    Varför ska du medla? Om din dotter bär sig illa åt är skulden hennes och det enda som hjälper är om du och din man visar en enad front mot henne. Det är du som ska uppfostra ditt barn, inte han.

  • Hbmlä478

    Ursäkta men vilken vuxen människa kastar saker och sparkar på möbler när denne blir arg. Din man beter sig ju som en femåring! Du kan inte bara räkna med att dessa två kommer lösa allt utan du får nog prata med båda två (separat först och sen gemensamt) för att få reda på vad problemet är. Din första prio är såklart dina barn och där ingår väl din dotter med, trots att hon är 19. Ja hon är tekniskt sett vuxen men i en tid där man kanske är osäker på vad man ska göra med sitt liv och kanske även rädd för att vara själv helt plötsligt. Ta hjälp av en psykolog om ni inte klarar det själva.

Svar på tråden Min dotter och min man kommer inte överrens