Vad gör era barn på sociala medier?
Läste under gårdagen en tråd angående barn och sociala medier. Skrev där ett svar, men vill skriva det som ett inlägg så det når ut till fler. Vet ni föräldrar vad som verkligen försegår på sociala medier? Är ni insatta i vad dessa innebär och vad som händer och skrivs där?
Här kommer ett par förklaringar.
Appen PERISCOPE, är ett hav av snuskgubbar som pressar tjejer att klä av sig för att få likes, visningar o.s.v. Väldigt många tjejer typ 8-18 år faller för detta och gör saker som dessa idioter säger att dom ska göra (visa upp sig, klä av sig o.s.v) (Alla tjejer som använder sig av både Periscope och Snapchat får dessa frågor och uppmaningar där någon gång).
Ofta frågar gubbar/killar på Periscope även om Snapchat (som barnen och ungdomarna glatt ger ut för några likes eller för en delning av sändningen) så de kan skicka äckliga bilder privat och videochatta med tjejerna och pressa dom på att klä av sig ännu mer.
Kan garantera er att ni alla hade ramlat av stolarna om ni sett vad som skrivs och involverar era barn på Periscope och Snap o.s.v.
Den dag jag får barn hade jag aldrig tillåtit appar som Periscope, möjligtvis en privat Snapchat och inte accepterar någon man inte känner i verkligheten, och be mina barn visa vilka dessa är vänner med. Hade ni frågat era barn vilka alla är som dom följer på Periscope så hade säkert 99% fått problem.
Kan lova er att minst 90% av era barn gör och skriver saker på sociala medier som ni aldrig skulle kunna tänka er att de skulle kunna göra.
Har själv modererat på sociala medier (så som Periscope, Ask) så är väl insatt.