Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Det vet jag faktiskt om. Men det var också Göran Persson som blundande för problemen som fanns ute i segregerade områden. Han påstod att allt var frid och fröjd och polariserade verkligheten.
Han såg till att blunda för problemen och så undrar man varför SD har vuxit?
Det är när man polariserar samhället som gör att befolkningen ser en annan verklighet.
Det är lite det jag menar med propagandan.. Se vad den har gjort!
Ändå väljer S och M att handplocka sina myndighetschefer eller generaldirektörer från sitt egna parti? S gör det mer frekvent än M. Lika fort som generaldirektörerna handplockas, lika snabbt plockas dessa bort. Både M och S är korrupta, ingen vågar reagerar då det finns hållhakar på varandra. Det var knappt att Maggan reagerade när Anna Batra missbrukade sin ställning, annars hade du hört att hon hade tagit ton.
Har du missat Dan Eliasson och Anna kinberg Batra?
Bara för att det är förbjudet så innebär det inte att det inte görs. korruptionen har blivit en växande problematik hör i Sverige.
?Den som vet någonting om hur myndigheter styrs vet att det är förbjudet?
Varför tror du att jag reagerar? Jag vet hur det SKA styras , men det styrs inte som det SKA.
Det är just därför inget i samhället fungerar, Riksdagen, kommuner och regioner kör sina egna lagar.
Korruptionen i Sverige har ökat.
Litar du blint på att statsförvaltningen fungerar?
Har inte jag sagt till dig att jag uppskattar källhänvisningar? Varför vänder du det till att jag inte uppskattar fakta?
Jag har heller inte påstått att rasismen ska gömmas, tvärt om så är det just denna diskussion som tar fokus från rasismen på riktigt. Jag har redan nämt för dig om hur rasismen bör hanteras, men det är tydligt att du har ignorerat mitt uttalande. Men jag kan absolut utveckla mig mer för att öka din förståelse.
Om du frågar vilken invandrare som helst så är det inte den vita boken som gör att invandrarna känner sig förtryckta. Det är när sånna som dig tro sig vara bättre än SD, men i själva verket är ni faktiskt värre. Jag avskyr hur vänstern väljer att utnyttja rasistkortet ENBART för att plocka röster. Det är riktigt fult!
Jag som är född i Bolivia blir inte kränkt av en ?vit makt bok?. Det är inte den boken som har präglat min vardag! Hellre en högljud rasist än en tyst! Den tysta är lömsk!
Du ska inte tro att det var lätt för mina föräldrar att komma in i arbetsmarknaden, enda sättet var att starta eget företag som numera bringar in mer pengar till statskassan än att jobba inom offentlig regi.
Jag diskuterar gärna rasism med dig och belyser gärna om hur rasismen ter sig på riktigt. Men då får du också se till att lyssna än att påstå en massa saker om vad jag tror och anser! För du vet inte vad du snackar om.
Det är inte orden som gör ont, det är handlingen! Försök att lära dig något så kanske du gör nytta på riktigt.
Jag ska vara uppriktig, Problemet med att diskutera med ?vänstern? det är att ni lyckas med konststycket att gå till attack utan att besvara en enda fråga?
Men vi kan göra ett nytt försök.
Vist kan jag ordna det, vilket påstående vill du ha källhänvisningar till där jag säger emot ditt påstående?
När andan ur flaskan släpptes så såg man egentligen till att respektera folket som hade lagt sin röst på SD. Vad du och jag tycker är egentligen oväsentligt, rösterna säger någonting annat. Du måste ställa dig frågan, varför röstar folk på SD?
Felet du gör är att du retar dig för mycket på SD, du ger egentligen SD eller snarare väljarna mer bränsle till att rösta på SD. trogna väljare från både M och S men också LO medlemmar har gått över till SD. Det är ett tecken på att man inte är nöjd med samhället. Det finns givetvist extremister på hos både högern och vänsterskalan, men vi vet inte exakt hur många dessa är. Vi vet att det finns men till och med jag vet att alla inom vänsterblocket inte är extremister. Jag drar inte alla över en kam, och det ska vi inre göra med SD väljarna heller.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rgkp63/s-stod-rasar-bland-lo-medlemmar
På ett sätt är jag tyst om SD rasismen, det räcker med att du och vänstern belyser den;)
Jag gör stor skillnad på att bli kränkt och att vara rädd. Som jag sa, hellre en högljud rasist än en tyst och lömsk. Om jag skulle bli attackerad av rasistiska glåpord så har jag en omgivning som skulle gå i god för mig, även du skulle göra det. Jag har lagen på min sida och är därför inte rädd.
Men det är den tysta som är lömsk. Den som gör att man får sämre vård, inte samma möjlighet till jobb, eller myndigheter som dömmer en snabbt som gör att jag blir rädd på riktigt. Just denna rasism är svår att bevisa, man kan värja sig mot den lite genom att exempelvis byta ut för-och efternamn för att exempelvis få en attraktiv tjänst, en hyreslägenhet eller till och med bättre bemötande inom vården.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/zL1yy5/jag-kanner-mig-mer-otrygg-utanfor-fororten
Det finns en anledning till varför jag frågar dig om du kan tänka dig att flytta ut till en segregerad förort. Men du väljer att ducka frågan snyggt och därav kritiserar jag dig för det. Det handlar inte om att du ska hålla med mig, det är att du undviker att svara på
mina frågor som gör att du känns hal som en ål. Det är helt okej att vi har olika åsikter. Men jag är inte förtjust i att du far med påståenden som jag inte ens har nämnt.
Om någon heilar eller säger något rasistiskt så går den att ducka, ord eller att vifta med händerna påverkar inte
Min vardag, däremot blir jag påverkad av sämre vård, boende eller utesluten inkomst.
Det är rasprofileringen som påverkar våra liv på riktigt. Inte att vänstern ska fiska röster genom att peka ut SD som rasister.
https://www.rfsu.se/vad-vi-gor/i-sverige/fragor-vi-jobbar-med/jamlik-vard-utan-rasism/
Det är denna källhänvisning som gör mig rädd på riktig, För den kan äventyra mitt liv. Jag hade önskar att man belyst denna fråga mer än att uppmärksamma SDs utspel.
Jag försöker inte ens imponera på dig, jag är bara en röst för personer som upplever samma sak som mig. Jag vill inte på någotsätt låta rasistik, men det är faktiskt mestadels vita partimedlemmar som diskuterar rasismen. Jag tror inte att du behöver ha en källhänvisning till det?
Med ditt sätt att resonera då ger du alltså mer bränsle till de som ogillar SD att fortsätta ogilla SD. Tycker du att det är effektivt?
Folk röstar på SD av en massa olika skäl, en del hyser fascistiska, nazistiska, rasistiska eller främlingsfientliga grundvörderungar, en del är böjda att rösta på missnöjespartier, populister eller en del röstar på vilket parti som helst för att de är intresserad av att en enskild sakfråga ska få plats i riksdagen.
Inget av detta förändrar att SD är ett parti som kommer ur nazzar, fascister, vitmakt- och andra rasister och har ett principprogram som bygger på BSS tankar från Neo fascisten och nazisten Per Engdahl. Rötter som Åkesson säger att de aldrig ska glömma.
Med SD vid rodret skulle all dold rasism bli regler, lagar och förordningar som var öppna. Skulle det enligt dig då vara OK att jag då protesterade mot SDs rasism för att ställa mig bakom varje människas rätt att inte utsättas för rasistism.
Skulle jag då enligt dig också ge SD stöd?
Du ser ju själv att dina resonemang haltar mer än betänkligt, eller?
Var jag kan tänka mig att bo eller inte, var jag bor eller inte bor, var jag har bott eller inte bott har inte med saken att SD är ett gäng 'nazister i kostym' som en förintelseöverlevare uttryckte saken. Det är väl sedan lång tid tillbaks belagt att SDs väljarkår i huvudsak finns i områden för det inte finns en stor mängd invandrare eller där det finns segregerade områden. I hillbillyland är invandrare ett större politiskt problem än i andra delar av landet, kanske beror det på att man inte har direktkontakt och relationer med invandrare, med verkliga personer, eller på bristande utbildning och bildning, på utanförskapet med avstånden till städer med allt det innebär.
SDs 'öppna' rasism normaliserar det du säger att du är rädd för. Den ger dig sämre vård, sämre bemötande, sämre möjligheter till försörjning och du tror att det har med att fiska röster att göra?
Vist kan jag ordna det, vilket påstående vill du ha källhänvisningar till där jag säger emot ditt påstående?
När andan ur flaskan släpptes så såg man egentligen till att respektera folket som hade lagt sin röst på SD. Vad du och jag tycker är egentligen oväsentligt, rösterna säger någonting annat. Du måste ställa dig frågan, varför röstar folk på SD?
Felet du gör är att du retar dig för mycket på SD, du ger egentligen SD eller snarare väljarna mer bränsle till att rösta på SD. trogna väljare från både M och S men också LO medlemmar har gått över till SD. Det är ett tecken på att man inte är nöjd med samhället. Det finns givetvist extremister på hos både högern och vänsterskalan, men vi vet inte exakt hur många dessa är. Vi vet att det finns men till och med jag vet att alla inom vänsterblocket inte är extremister. Jag drar inte alla över en kam, och det ska vi inre göra med SD väljarna heller.
På ett sätt är jag tyst om SD rasismen, det räcker med att du och vänstern belyser den;)
Jag gör stor skillnad på att bli kränkt och att vara rädd. Som jag sa, hellre en högljud rasist än en tyst och lömsk. Om jag skulle bli attackerad av rasistiska glåpord så har jag en omgivning som skulle gå i god för mig, även du skulle göra det. Jag har lagen på min sida och är därför inte rädd.
Men det är den tysta som är lömsk. Den som gör att man får sämre vård, inte samma möjlighet till jobb, eller myndigheter som dömmer en snabbt som gör att jag blir rädd på riktigt. Just denna rasism är svår att bevisa, man kan värja sig mot den lite genom att exempelvis byta ut för-och efternamn för att exempelvis få en attraktiv tjänst, en hyreslägenhet eller till och med bättre bemötande inom vården.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/zL1yy5/jag-kanner-mig-mer-otrygg-utanfor-fororten
Det finns en anledning till varför jag frågar dig om du kan tänka dig att flytta ut till en segregerad förort. Men du väljer att ducka frågan snyggt och därav kritiserar jag dig för det. Det handlar inte om att du ska hålla med mig, det är att du undviker att svara på
mina frågor som gör att du känns hal som en ål. Det är helt okej att vi har olika åsikter. Men jag är inte förtjust i att du far med påståenden som jag inte ens har nämnt.
Om någon heilar eller säger något rasistiskt så går den att ducka, ord eller att vifta med händerna påverkar inte
Min vardag, däremot blir jag påverkad av sämre vård, boende eller utesluten inkomst.
Det är rasprofileringen som påverkar våra liv på riktigt. Inte att vänstern ska fiska röster genom att peka ut SD som rasister.
https://www.rfsu.se/vad-vi-gor/i-sverige/fragor-vi-jobbar-med/jamlik-vard-utan-rasism/
Det är denna källhänvisning som gör mig rädd på riktig, För den kan äventyra mitt liv. Jag hade önskar att man belyst denna fråga mer än att uppmärksamma SDs utspel.
Jag försöker inte ens imponera på dig, jag är bara en röst för personer som upplever samma sak som mig. Jag vill inte på någotsätt låta rasistik, men det är faktiskt mestadels vita partimedlemmar som diskuterar rasismen. Jag tror inte att du behöver ha en källhänvisning till det?
Du, SD är bruna
Med ditt sätt att resonera då ger du alltså mer bränsle till de som ogillar SD att fortsätta ogilla SD. Tycker du att det är effektivt?
Folk röstar på SD av en massa olika skäl, en del hyser fascistiska, nazistiska, rasistiska eller främlingsfientliga grundvörderungar, en del är böjda att rösta på missnöjespartier, populister eller en del röstar på vilket parti som helst för att de är intresserad av att en enskild sakfråga ska få plats i riksdagen.
Inget av detta förändrar att SD är ett parti som kommer ur nazzar, fascister, vitmakt- och andra rasister och har ett principprogram som bygger på BSS tankar från Neo fascisten och nazisten Per Engdahl. Rötter som Åkesson säger att de aldrig ska glömma.
Med SD vid rodret skulle all dold rasism bli regler, lagar och förordningar som var öppna. Skulle det enligt dig då vara OK att jag då protesterade mot SDs rasism för att ställa mig bakom varje människas rätt att inte utsättas för rasistism.
Skulle jag då enligt dig också ge SD stöd?
Du ser ju själv att dina resonemang haltar mer än betänkligt, eller?
Var jag kan tänka mig att bo eller inte, var jag bor eller inte bor, var jag har bott eller inte bott har inte med saken att SD är ett gäng 'nazister i kostym' som en förintelseöverlevare uttryckte saken. Det är väl sedan lång tid tillbaks belagt att SDs väljarkår i huvudsak finns i områden för det inte finns en stor mängd invandrare eller där det finns segregerade områden. I hillbillyland är invandrare ett större politiskt problem än i andra delar av landet, kanske beror det på att man inte har direktkontakt och relationer med invandrare, med verkliga personer, eller på bristande utbildning och bildning, på utanförskapet med avstånden till städer med allt det innebär.
SDs 'öppna' rasism normaliserar det du säger att du är rädd för. Den ger dig sämre vård, sämre bemötande, sämre möjligheter till försörjning och du tror att det har med att fiska röster att göra?
Så fort du ger någon uppmärksamhet varesig den är dålig eller ej så ger du mer bränsle. Folket är nyfikna och vill kolla upp. Det var samma sak när Maggan kritiserade en känd YouTube- profil, bara genom att uttala profilens namn så fick personen ?gratis reklam?.
?all reklam är bra reklam? Detta är ett dilemma som vänstern inte förstår, man tror att man gör en god handling, men effekten blir inte vad man önskar.
Du kan ju tänka dig den gruppen som inte har haft SD som ett alternativ förut men nu helt plötsligt har det. Det är den gruppen som man måste förstå.
Man måste också förstå varför det finns rasism och naszism. Vi måste kunna prata om det, inte avfärda det som pesten. Jag föredrar diplomati, det var faktiskt en styrka hos Göran Persson. Även om jag inte är så förtjust i den gubben, så kan även jag se hans goda egenskaper. Göran persons styrka var att även om han tog avstånd från Kim jong-II, så hade han ändå en dialog med diktatorn, inte blev Göran Persson diktator för det?
Vi håller på att tappa värdet av diplomati. jag hade önskat att alla politiker tänker till och försöker förstå, man måste inte hålla med, bara förstå.
När jag genuint går in för att förstå hur en rasist tänkter och känner, så är det tydligt att det finns en annan bakomliggande orsak. Har rasisten en omgivning som också är rasister så är sannolikheten hög att det eskalerar. Rasist är något man blir, ingenting man är.
Vänstern har nu missbrukat rasistkortet att ordet tillslut har tappat sin verkan till.. Jag är snarare mer rädd för att både M och S är överens om att införa chat control.
Jag har accepterat att rasismen finns, men jag ser att man behöver ha ett annat förhållningssätt för att bemöta den. Så fort vi attackerar någon som en rasist så går man i självförsvar, du gör det också genom att inte nämna vilket område du väljer att bosätta dig någonstans, du gör detta omedvetet och försvarar dig med att det inte är relevant =)
Du sätter agendan på vad som är relevant eller inte. Hur kan du veta att min fråga inte är relevant om du inte ens bemödar dig med att besvara vart du väljer att bosätta dig någonstans?Jag frågar dig för att du ska tänka till, jag tänker inte stämpla dig som SD fanatiker om du väljer att svara ärligt. Detta är en nyttig reflektion för alla som är emot rasism. Det är en obehaglig upptäckt , men den är inte ful eller hemsk den visar snarare på att vi är mänskliga.
Du är inte mer rasist än någon annan. Du är en människa och ser på världen från ditt perspektiv men du hämmar dig själv genom att inte se det från flera synvinklar. Förstår du hur jag menar?
Du har fått för dig att mitt resonemang haltar utan att egentligen ha lyssnat på mitt resonemang. Om vi vill ha en förändring på riktigt då måste vi försöka förstå?
Så fort du ger någon uppmärksamhet varesig den är dålig eller ej så ger du mer bränsle. Folket är nyfikna och vill kolla upp. Det var samma sak när Maggan kritiserade en känd YouTube- profil, bara genom att uttala profilens namn så fick personen ?gratis reklam?.
?all reklam är bra reklam? Detta är ett dilemma som vänstern inte förstår, man tror att man gör en god handling, men effekten blir inte vad man önskar.
Du kan ju tänka dig den gruppen som inte har haft SD som ett alternativ förut men nu helt plötsligt har det. Det är den gruppen som man måste förstå.
Man måste också förstå varför det finns rasism och naszism. Vi måste kunna prata om det, inte avfärda det som pesten. Jag föredrar diplomati, det var faktiskt en styrka hos Göran Persson. Även om jag inte är så förtjust i den gubben, så kan även jag se hans goda egenskaper. Göran persons styrka var att även om han tog avstånd från Kim jong-II, så hade han ändå en dialog med diktatorn, inte blev Göran Persson diktator för det?
Vi håller på att tappa värdet av diplomati. jag hade önskat att alla politiker tänker till och försöker förstå, man måste inte hålla med, bara förstå.
När jag genuint går in för att förstå hur en rasist tänkter och känner, så är det tydligt att det finns en annan bakomliggande orsak. Har rasisten en omgivning som också är rasister så är sannolikheten hög att det eskalerar. Rasist är något man blir, ingenting man är.
Vänstern har nu missbrukat rasistkortet att ordet tillslut har tappat sin verkan till.. Jag är snarare mer rädd för att både M och S är överens om att införa chat control.
Jag har accepterat att rasismen finns, men jag ser att man behöver ha ett annat förhållningssätt för att bemöta den. Så fort vi attackerar någon som en rasist så går man i självförsvar, du gör det också genom att inte nämna vilket område du väljer att bosätta dig någonstans, du gör detta omedvetet och försvarar dig med att det inte är relevant =)
Du sätter agendan på vad som är relevant eller inte. Hur kan du veta att min fråga inte är relevant om du inte ens bemödar dig med att besvara vart du väljer att bosätta dig någonstans?Jag frågar dig för att du ska tänka till, jag tänker inte stämpla dig som SD fanatiker om du väljer att svara ärligt. Detta är en nyttig reflektion för alla som är emot rasism. Det är en obehaglig upptäckt , men den är inte ful eller hemsk den visar snarare på att vi är mänskliga.
Du är inte mer rasist än någon annan. Du är en människa och ser på världen från ditt perspektiv men du hämmar dig själv genom att inte se det från flera synvinklar. Förstår du hur jag menar?
Du har fått för dig att mitt resonemang haltar utan att egentligen ha lyssnat på mitt resonemang. Om vi vill ha en förändring på riktigt då måste vi försöka förstå?
Det kan inte vara lätt att vara moderat när man har haft sossarna som en piska när man försökt att få ordning på invandringen. Sossarna har varit experter på att kalandrar andra partier som främlingsfientliga så fort man vill få ordning på invandringspolitiken.
Trådstardaren vill inte förstå och ska likt sossarna polarisera verkligheten. Dags att trådsyartafen kritiserar sitt egna parti en att leta fel hos andra. att SD växer är ett bevis för att folket är missnöjda med våra politiker. Varför inte tänka längre än vad näsan räcker?
Om vi nu ska klandra moderaterna så hade jag önskat att Moderaterna inte fallit för sossarnas påtryckningar. Det är lätt att vara efterklok och just nu visar moderaterna sig vara klokare än S, inte alla gånger men dem flesta.
Ännu mer bränsle till S och M och tv4as kalla fakta. Och Hultqvist.
Jag skrev att moderaterna försökte. Att ens nämna invandringsfrågan på tal var att ge mer syre åt sossarna för att angripa motparten som främlingsfientliga.
Arbetskraftsinvandringen kan jag hålla med om att det var dumt. Men fanns det ett bättre alternativ menar du?
I tysthet såg sossarna till att låta Migrationsverket ta hand om invandringspolitiken. invandrarverket var ?någorlunda reglerat? men invandringen tre dubblades efter att sossarna gjorde om spelreglerna.
Sossarna har ett selektivt minne och skulle behöva rehabilitering för sitt sviktande minne.
Ibland kan jag inte låta bli att fundera på om S har utstuderat invandrarfrågan för att det ska gynna en själv.? S är maktgalna och tar till alla medel för att få sitta kvar vid makten. S köpte röster från muslimska förbund, därutöver är S det enda parti som finansieras ekonomiskt av ett fackförbund.
Du tycks inte tänka längre än vad näsan räcker. TV4 gör en dokumentär lägligt innan valet. Det Finns inte en chans i världen för SD att utreda händelsen för att ge sin version av händelsen. Korrupta som Sossarna är ser man till att plocka bort personer som kritiserar dokumentären.
Jag hade velat att utredningen gick vidare, för då hade vi fått svar på riktigt. Men Peter Hultqvist har sett till att lägga locket på?
Detta är svensk politik i sitt ess!
Bränsle till M/Reinfeldt, S och Tv4as kalla fakta. Och Persson
Invandringspolitiken har varit en het potatis under 30 års tid. Att Freddie var en bidragande orsak till massinvadringen visar på att du har ett selektivt minne som sossarna.
Högern har länge velat få ordning på invandringen men har varit bakbundna av S som varit snabba med sin rasiststämpel.
Du är ett typexempel som har blivit påverkad av all propaganda som kommer från konventionell media.
Jag klarar av att sålla mellan fakta och propaganda, men den som inte gör det bör undvika konventionell media.
Förstår du inte att samhället hade inte sett ut så här om våra etablerade journalister ägnade sig åt samhällets bästa?
Vet du vad, om sossarna inte hade lagt sig i utredningen gällande trollfabriken så hade jag tyckt att det var rättvist. Men så länge staten äger en del av TV4 så är sossarna och kallafakta inte opartiska.
Det hade varit bra om det var en Sosse som fick slutföra utredningen.
När Göran Persson reagerade så tredubblades invandringen pga att han såg till att ändra på regelverket. Hans ambition var förmodligen att fiska efter röster från invandrarna.
Sluta gå på all skit! Försök att lyfta blicken! Titta på vad som har hänt under 30 års tid och inte från när Reinfeldt ville att vi skulle öppna våra hjärtan!
Jo då, rödingarna går i skolan och är inte dumma o huvudet, skulle gill och med påstå att rödingarna är högutbildade.
Men rödtottarna tenderar till att undvika sakpolitik och är sossarnas nickedocka. Sossarna hade varit mer framgångsrika om man tog till sig konstruktiv kritik än att leta efter skit hos andra.
sossarna har tappat det helt, du ser själv hur deras nickedockor fortsätter med samma retorik som aldrig har varit framgångsrik.
Synd att sossarna vägrar att inse det för det finns faktiskt potential, men först måste man rensa upp bland partiledarna sen finns det en ljusning även för sossarna.
Vart någonstans säger jag att människor hämmar sig själv genom att omfatta rasistisla åsikter? Du är bara löjlig. Du måste skilja på att vilja förstå och omfatta sig av rasistiska åsikter?
Klart som tusan att du ser resonemangen som enbenta när du antar och vrider på mina resonemang, det säger sig självt att resonemangen för dig blir enbenta. Du är inte ens nyfiken och därav hämmar du dig själv.
Om du genuint undrar och på riktigt och faktiskt inte förstår, är det inte bättre att fråga vidare på frågan än att anta?
Så här skrev du till mig tidigare:
?Att alternativhögern tycker sig bli attackerade så fort någon inte håller med dem är inte tröttsamt, det är då vanligt att jag blir förvånad att det inte kommer upp. Du förvånar mig alltså int?
Det är du som har problem med att jag inte håller med dig. Du borde bli trött på dig själv =)
Nu griper du efter halmstrån, och måste ta upp tidigare inlägg från mig . Jag kan besvara dessa inlägg, men jag tycker inte att du förtjänar det eftersom du inte visar på att du kan besvara mina.
Du för en monolog som är dikterad utefter dina villkor. du Kommer med flummiga bortförklaringar när du inte klarar av att besvara en simpel fråga.
Det är inte så konstigt att det skaver mellan dig och SD. Ni är lika som bär, du har inte insett det ännu men du ger sken av att vara bättre än SD. Det är hyckleri från din sida.
Du är inte ens intresserad av att lyssna på andra än dig själv.
Du efterfrågar källkritik men i slutändan kan du inte specificera vad du frågar efter. Du har inte ens kommit med något konkret även fast jag har erbjudit dig det. Du hasplar ur dig skit och målar sedan in dig i ett hörn.
Lycka till med din manifestation! Kanske kan SD ge dig lite tips? Eller varför inte leta efter ett troll?
Den dagen du överväger att besvara
Mina frågor utan bortförklaringar, då lovar jag dig att besvara dina, jag är helt okej med att vi inte måste vara överens, men just nu är bara du patetisk.
Tack och adjö! Jag måste skona dig från dina egna tokigheter.