Blir så arg/ledsen på grannen!
Ska dra mig kortfattat...
Grannen har en handikappad son som de måste ha hjälp med med. Deras dotter tar ut honom till skolskjutsen varje morgon. De har även en ensamkommande pojke. Pappan är arbetslös, mamman jobbar inte så att kronofogden ska ta hennes lön.
De köpte sin första Golden retriever för ca 4 år sedan. Ett år senare en cavaljer king Charles Spanien. De har alltid sedan Golden var liten alltid tagit korta promenader. Har hundarna tur så är de ute 10 min var 4 e timma. Det är den motionen de får, oftast 7 minuter. (Vi/Jag brukar ta tid.
Och nu idag kom de hem med en ny liten Golden valp ????. Hur tänker dem?? Den som tar ut hundarna är den ensamkommande pojken. Deras första är ren utsagt fet. När han är ute och hundarna drar hänger han efter som en vante i kopplet. Varför!? Tycker så synd om hundarna. Och nu även den lilla valpen.
Har tidigare ringt och påtalat hundarnas situation till kommun osv. Men de kan inte göra något, de kommer ut inom loppet av den tillåtna tiden 5 eller 6 timmar. Och de svälter inte.
Så sitter nu och gråter för de stackars hundarna. Goldens måste ha mycket motion de är fortf unga.
Är själv hundägare till en fransk bulldog