Vill ha en hund
Hej jag är en tjej på 13 år och vill så gärna ha en hund. Mina två syskon på 16 och 18 år vill också ha det. Fast det är mest jag som vill ha det tyvärr. Ingen i min familj är allergisk eller så heller. Men problemet ör väl alltid föräldrarna.. Brukar mest tjata på mamma men det är ingen idé hon lyssnar inte ens. Hon säger bara nej sen blir jag uttråkad och går upp på mitt rum och börjar gråta. Hade så gärna velat ha en hund att klappa och krama nu. Jag har tid med en hund men mamma säger alltid "om vi reser bort då" och så säger jag att morfar kan ta hand om den han är väldigt djurvänlig och har haft en hund som barn. Men mamma ska ändå såklart säga emot. "Vem ska sköta den om han inte är hemma då" men han är nästan alltid hemma annars finns ju farmor med eller nån hundvakt. Vill gärna ha typ en japansk spets eller typ en mittelspitz/ tysk spets. Skulle också funka med typ en golden retriver. Hur ska man övertala sina föräldrar att skaffa hund? Orkar inte vänta tills jag fyller 18 och det är nu när jag är barn som jag mer vill ha en. Hjälp några argument eller så skulle bli jätteglad! Tänker på hundar och läser och sånt nästan varje dag. Kan inte gå ut med någon annans hund heller för känner inte så många som har hund har typ gått med en hund 2 ggr och det var typ de bästa stunderna i mitt liv. Snälla hjäälp (förlåt för lång text) Eller har ni någon man kan maila eller så och fråga frågor om hundar och sånt?