• Anonym (Irriterad)

Hans ex springer runt i hans hem..

Jag vet inte om det är jag som överreagera. .

Behöver tips.

Jag och min kille är särbos och har varit tillsammans i 2 år. Anledningen till att vi inte flyttat ihop är för att det inte finns plats i hans hus då jag gärna vill att mitt barn ska ha ett eget rum när han är 11 år.

Men vi är hos honom myrket men känner mig utanför i hans hem.. trots 2 år tillsammans.

Han har en 21 åring som bor hemma och en 17 åring.

Dom har aldrig bott hos sin mamma utan han har haft dom permanent.

Det jag blir så arg över är när hon väl kommer dit, så ringer hon aldrig och frågar om det är okej. Hon bara stövlar in och trippar runt i huset och kollar läget.

Jag har bara hållt God min och börjar känna nu att det är fan inte okej.

Tanken är att vi ska flytta ihop.. Men jag har ingen lust att hon ska bara komma in dit på hennes villkor.

17 åringen slarvar med skolan och skolkar och mamman som bor i en annan kommun ringer och sjukanmäler 17 åringen trots att denne inte är sjuk.

Igår så var hon hemma från skolan för hon hade inte lust och helt plötsligt damp mamman in för dom skulle ut och äta, trots att hon ringt och sjukanmälan henne!!

Min kille sa inte ett skit utan släppte allt och dom åkte. Sjäv satt jag och var jättearg så jag åkte hem till mitt eget...

Jag vet inte hur jag ska hantera det här..?

Sen så hjälper ingen utav barnen till hemma utan han gör allt.. Den äldsta har jobb men betalar inget för sig, får maten serverad, tvätten tvättad..

Jag känner nog innerst inne att vi kommer inte kunna flytta ihop.. Och jag vill inom snar framtid kunna få en familj igen men med det här så känns det lönlöst...

Tänker jag tokigt?

• Svar på tråden Hans ex springer runt i hans hem..
  • Anonym (Irriterad)

Gjorde ett försök att ta upp det här med särbon och inser att det är lönlöst.

Han tyckte inte det var så farligt och exet har i alla år jållt på så här och han har försökt prata med ungarna men budskapet går inte hem.

Antingen tiga och hälsa på ibland men bo kvar...

Roligt förhållande... not...

Jag vill inte leva nåt särbo liv.. Och vänta tills barnen släpper hotellverksamheten... orka

• Anonym (Irriterad)

Tack för alla råd, känns som jag själv har kommit med svaret ändå i slut ändan. . Att det här inte är nåt för mig

• Ess

Det enda som kanske funkar är att flytta ihop i ett nytt gemensamt hem och inte ge henne en nyckel. Dessutom kanske hon själv känner sig obekväm med att bara gå rakt in i ditt/ert nya hem.
    Men egentligen så tror jag att du redan tagit det vettigaste beslutet eftersom det verkar va mycket mer som inte funkar direkt klockrent.

• Anonym (Tänk dig för.)

Mannens ex har kunnat komma och gå som hon vill i alla år. Även under de 2 år ni varit tillsammans. Han har säkert inte släppt henne, och därför ser det ut som det gör. Hade du varit viktig för honom, så hade hon inte haft fri tillgång till hans hem. Hon känner sig förmodligen mer hemma där än vad du gör.

• Meriall

Flytta ihop i nytt hus så blir det inte så självklart för mamman. Har hon bott i lgh innan känner hon sig säkert hemma där...

• Anonym (Tänk dig för.)
    Meriall skrev 2017-01-31 20:04:52 följande:

Flytta ihop i nytt hus så blir det inte så självklart för mamman. Har hon bott i lgh innan känner hon sig säkert hemma där...

Mannen och hans döttrar bor ju i hus. Är väl inte så troligt att de har lust att flytta till ett annat. Den som inte är bekväm med att exet  kan komma dit när hon har lust, är ju ts. De andra verkar tycka det är ok. Förmodligen bodde de väl i huset när de var gifta, så exet är nog hemtam där.
  • Ess
    Anonym (Tänk dig för.) skrev 2017-01-31 20:22:44 följande:
    Mannen och hans döttrar bor ju i hus. Är väl inte så troligt att de har lust att flytta till ett annat. Den som inte är bekväm med att exet  kan komma dit när hon har lust, är ju ts. De andra verkar tycka det är ok. Förmodligen bodde de väl i huset när de var gifta, så exet är nog hemtam där.
    Det är inte speciellt ovanligt heller, att man skaffar ett nytt gemensamt boende även om man redan bor i hus. Det är lättare att få ihop två familjer i ett nytt hus, än när det redan är in pissat revir överallt.
  • Geminis

tråkigt TS men nu har du försökt och vill han inte lyssna och agera så är det bättre att du lämnar honom.

Det är tungt men du får det bättre som singel eller en annan man.

Stå på dig nu och ta beslut som är bäst för dig.

• Anonym (Tänk dig för.)
    Ess skrev 2017-01-31 21:25:43 följande:
    Det är inte speciellt ovanligt heller, att man skaffar ett nytt gemensamt boende även om man redan bor i hus. Det är lättare att få ihop två familjer i ett nytt hus, än när det redan är in pissat revir överallt.
    Det håller jag helt med om. Att flytta till ett nytt ställe där ingen är mer hemma än andra, är att rekommendera. Men i detta fall undrar man ju om mannen och döttrarna är beredda att satsa så mycket. De kanske trivs med som de har det, och tycker att ts får anpassa sig efter det.

Det är 14 år sen mannen och exet delade på sig. Trots det kan hon trippa runt i det hemmet när hon vill. Hon gör det för att hon kan. Hon vet nog precis var hon har sitt ex. Den mannen skulle inte jag satsa på om jag var ts. Hade han varit seriös med ts, så hade han bett exet om nyckeln för 2 år sen.
  • Ess
    Anonym (Tänk dig för.) skrev 2017-01-31 21:57:08 följande:
    Det håller jag helt med om. Att flytta till ett nytt ställe där ingen är mer hemma än andra, är att rekommendera. Men i detta fall undrar man ju om mannen och döttrarna är beredda att satsa så mycket. De kanske trivs med som de har det, och tycker att ts får anpassa sig efter det.

Det är 14 år sen mannen och exet delade på sig. Trots det kan hon trippa runt i det hemmet när hon vill. Hon gör det för att hon kan. Hon vet nog precis var hon har sitt ex. Den mannen skulle inte jag satsa på om jag var ts. Hade han varit seriös med ts, så hade han bett exet om nyckeln för 2 år sen.
    Båda måste vilja satsa lika mycket på att det ska fungera, annars är det rätt kört.

Jag tvivlar på att mannen vill ha tillbaks sitt ex, men många bryter inte med exen. Det är möjligt att han varit lika bekväm med att ts ex kommit och gått som han velat.
  • Anonym (Tänk dig för.)
    Ess skrev 2017-02-01 08:49:04 följande:
    Båda måste vilja satsa lika mycket på att det ska fungera, annars är det rätt kört.

Jag tvivlar på att mannen vill ha tillbaks sitt ex, men många bryter inte med exen. Det är möjligt att han varit lika bekväm med att ts ex kommit och gått som han velat.
    Det finns dom som fortfarande har ett gott öga till sitt ex. I synnerhet de som inte ville skiljas. För alla är inte den som kommer efter exet den stora kärleken. Hur det är i detta fallet vet inte vi, och kanske inte ts heller. Tiden får väl utvisa hur angelägen mannen är att få behålla ts i sitt liv.
  • Anonym (nej)
    Anonym (Irriterad) skrev 2017-01-31 18:15:40 följande:

Tack för alla råd, känns som jag själv har kommit med svaret ändå i slut ändan. . Att det här inte är nåt för mig

Bra TS  ingen kan leva på ett sätt som man inte mår bra av, då äts man upp bit för bit.

Det låter ju dessutom helt galet, både exet och din verkar ju inte riktigt friska, det snällaste man kan säga om dom är att dom är otroligt egoistiska och inte visar hänsyn till andras känslor.
Svar på tråden Hans ex springer runt i hans hem..