• HippHipp

Fasa ut Tradolan- fråga näsblod

Hej!

Håller på att fasa ut Tradolan. Hoppade igår ner på 1/2 tablett morgon och kväll. Har trappat ner snabbt men det har gått bra.

MEN: Idag har jag blött näsblod. Varenda gång jag typ reser mig upp eller rör mig så börjat det.

Har inte lätt att blöda näsblod, har kanske gjort det 3 ggr tidigare i livet.

Någon som vet om det har med AT att göra? Känner inte alls mycket AT nämligen. Eller om det är något annat.

Har telefontid med läkare sent i eftermiddag men tänkte höra här om någon vet innan dess. Om jag tex kan stoppa det genom att ta en tablett till nu och sluta fasa ut så snabbt.

// Jennifer

• Svar på tråden Fasa ut Tradolan- fråga näsblod
  • Anonym (Jobbigt)

Jag sätter själv ut och då jag jag mår så dåligt så orkar jag ingenting. Roar mig med att läsa om abstinens, från morgon till kväll. Men jag har aldrig någonsin sett att någon har skrivit om näsblod, inte ett enda inlägg. Så jag tror nog att det är tillfälligt. Har du tagit Treo, eller liknande? Jag brukar få näsblod av det.

• Anonym (Jobbigt)

Tillägg till mitt förra inlägg; Jag är helt säker på att det blir inte bättre av att ta en tablett till, det har liksom inte med det att göra. Näsblod beror på att kärlen i näsan är känsliga och spricker (det är absolut inte farligt, det blir ju så på barn också).
    Dessutom så är ju regeln att man ska aldrig gå upp i dos, utan stanna kvar.
    Så jag lovar, det blir inte bättre av att du tar en tablett till.

• klyban
    Anonym (Jobbigt) skrev 2017-02-17 11:51:31 följande:
    Tillägg till mitt förra inlägg; Jag är helt säker på att det blir inte bättre av att ta en tablett till, det har liksom inte med det att göra. Näsblod beror på att kärlen i näsan är känsliga och spricker (det är absolut inte farligt, det blir ju så på barn också).
    Dessutom så är ju regeln att man ska aldrig gå upp i dos, utan stanna kvar.
    Så jag lovar, det blir inte bättre av att du tar en tablett till.

Det klart en tramadol kommer göra det bättre för stunden.
    Men man skjuter bara upp det oundvikliga.

Svar på tråden Fasa ut Tradolan- fråga näsblod