• Tjenarehoppsan

Konstigt beteende

Har en blandras golden/lab som är 3 år. När jag köpte honom hade jag en golden som jag fick avliva när denna var 1år. Efter det har jag avlivat 2 golden valpar 6 mån gamla. Sista i nov. Min blandis har börjar med att sitta över mina fötter och trampa ca 10 ggr per natt. Slår mig med tassen oxå. Flyttar jag fötterna flyttar han efter. Vad står detta trampande för??? Nån som vet. Jag förstår om han känner sig deppig. Så fort valpen är tillräckligt stor att leka med så försvinner de bara. Nån som har nån ide.

• Svar på tråden Konstigt beteende
  • Klickerträna

Förlåt, men skulle du kunna förklara vad det är som gjort att de olyckligt nog behövt avlivas?
    Jag förstår att det kan vara svårt/känsligt, men det låter väldigt tragiskt att ha behövt avliva tre så unga hundar.

Kanske är din 3-åring påverkad av detta. En oro? Nedstämdhet? Känsla av oförutsägbarhet? Men jag har ingen teori om stampandet. Kan hunden behöva mer stimulering? Mer närhet och uppmärksamhet?

• FruNyfiken

Jag undrar också vad det är som gjort att du känt dig tvingad att avliva tre så unga hundar? Och vad menar du med att din hund ligger på dina fötter? Det är inget ovanligt. Ofta vill en hund, och givetvis ju yngre de är, ligga väldigt nära för att känna trygghet.

• Dumbledore

Jag tror han reagerar på att hundar kommer och går hela tiden. Han kanske är otrygg?

• Aniiee

Jag har anmält dina andra två trådar, TS. Inte OK att spamma,

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 51. Bara 49 kvar.
  • BlackStar

Såna människor som DIG TS ska verkligen inte ha hund !!!

Att hunden sitter på dina fötter är normalt.

Trampandet betyder enkelt att den vill leka !

Min hund gör så när hon vill locka mig till att leka med en pinne till ex.

Då trampar hon massor på pinnen. 

Men har den ingenting att leka med.. så, såklart att den gör det där du märker det som bäst då. 

Hoppas att du förstår att du inte ska ha djur när du anser dig ha rätten till att avliva dom som inte kan prata. Helt Sjukt ! Du gjorde mig RIKTIGT FÖRBANNAD !!!

Svar på tråden Konstigt beteende