• Nasoma90

Sluta med rent socker! Biverkningar?

Jag är inne på min fjärde dag utan något rent socker, dvs godis,glass,kakor,bullar m.m.

Jag är grymt godisberoende. Jag kan lätt äta en hel påse polly-choklad, & trycka i mig hur mkt onyttigt som helst. Gärna hellre än frukost & mat typ.

Gärna när jag börjar bli trött på dagarna så blir de lätt att jag köper nåt godis, snabbt & enkelt bara så jag blir pigg igen.

Men nu bestämde jag mig för att faktiskt testa på & bara tvärsluta med socker, för att se om kroppen mår bättre, och om vikten kanske vill sjunka några siffror????

Men nu då är jag inne på fjärde dagen, (längre än vad jag trodde jag skulle komma då jag höll på & slita av mig håret första dagen????)

Jag börjar må sämre & sämre, idag kom migrän. Innan har jag känt mig väldigt borttappad.. huvudet känns som deg. Jag känner mig allmänt förvirrad & trög. Yrslig, illamående.. men värst är nog huvudvärken.

Finns det några fler som kännt samma?

När försvann huvudvärken? När börjar man må bättre?

• Svar på tråden Sluta med rent socker! Biverkningar?
  • Anx123456

Jag har hört att kroppen mår väldigt dåligt så kroppen ska få ur alla dåligheter.
    Detta brukar hända några dagar efter man börjat vilket gör att många börjar återigen äta onyttigt.
    Om du är fast i din tanke så bör det inte ta lång tid du börjar må bra fysiskt och psykiskt. Kan rekommendera en dokumentär på Netflix om just detta, fat, sick and nearly dead heter den!

Hoppas du fortsätter och att det går bra!

• Fiiee

Jag blev riiiiiiktigt dålig när jag slutade. Huvudvärken och skakig i hela kroppen som när man har hög feber. Var det absolut värsta. Men det går över! Lovar! Och det är SÅ värt det. Så håll ut!

• blomman 2

Jag har inte ätit socker på fem år! Jag fick också en hel del biverkningar som du nämnde,det är helt klart en utrensning. Jag slutade även med allt dolt socker i mat,det var svårare eftersom det är socker i så gott som allt. Men det går och det tar ca 1 vecka innan kroppen vänjer dig. Heja heja ge inte upp!

• Kelsson1

Jag slutade tvärt med socker (eller ja med alla kolhydrater) för snart ett år sedan och upplevde exakt samma som du.
    Var orkeslös, menar då inte lite trött utan hade absolut inga krafter och seg och huvudvärk de lux.
    Tror att det varade i knappt en vecka.
    När det gick över har jag haft mer ork och mått så mycket bättre att det var värt alla besvären.
    Tänker inte börja med socker igen!

Svar på tråden Sluta med rent socker! Biverkningar?