• Ankmeister

Mycket mardrömmar om mord och död??

Hej! Jag har en period när jag drömmer mycket mardrömmar. Brukar vädigt sällan ha mardrömmar annars! Jag mår ej toppen och är vilsen i livet så kanske inte konstigt.. I alla fall så har jag haft mycket drömmar om mord och död. Jag har drömt att jag blivit skjuten och inte vetat om jag kommer dö eller överleva. Inatt drömde jag att jag kallblodigt mördade en man (okänd) tillsammans med min föredetta bästa vän medan vi var berusade. Vill inte gå in på detaljer men mordet var väldigt grovt och obehagligt, ja kallblodigt.. Sedan kom vi undan och i drömmen förryckte jag mordet och kunde leva normalt. Sen efter ett par år bubblade det upp till ytan och jag hade såååån ångest! Var dessutom otroligt otroligt rädd att vi skulle bli upptäckta. Lättnaden när man vaknade..

Ja men det känns som det symboliserar att jag har något själv jag "döljer" som bubblar upp och sttrssar mig. Men grejen är att jag inte har det, vad jag vet? Och jag typ skäms för att jag gjorde en sådan grov handling i drömmen?

Har haft fler drömmar om död, begravning, våld osv. Vad sjutton vill mitt undermedvetna egentligen??

• Svar på tråden Mycket mardrömmar om mord och död??
  • Anonym (Mard)

www.dromcentrum.se/faq.htm
    www.dromcentrum.se/faq.htm

"Varför har man mardrömmar? Vad är/betyder mardrömmar?

Mardrömmar har ofta starka känslor av rädsla och ångest för att man ska reagera på dem och minnas dem.. Kan vara riktiga rysare. De berör ofta något viktigt område i ens psyke som man inte lyssnat på tidigare.

Mardrömmen säger; Se, Förstå, Förändra för att läka dig inifrån!

Drömmarna vill befrämja hälsa och helhet. De blir starkare och starkare ju viktigare det är att budskapet går fram. Ofta kopplar en mardröm ihop dagens händelser till tidigare traumatiska upplevelser. Drömarbete här syftar till att se det som varit i ett större perspektiv och försona sig med det, och att göra en förändring i synsätt/förhållningssätt som förändrar rädsla till kärlek. Detta leder till djup personlig och psykologisk växt och frigörelse."

• DrömProjekt
    Hej! 

Tänkte kanske att du hade varit intresserad av att ett dokumentär projekt som handlar om att filmatisera personers drömmar och skapa ett porträtt av personen som drömt - man kan läsa mer om projektet här: www.facebook.com/dromprojekt/

Om ni har en dröm som ni vill dela med er så får ni jätte gärna använda detta formuläret: docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScRjcMa5eFnFHZU41nNn9U33jm4yFhdQWEfx9Xd7XjHwOso9A/viewform&w=1

Inga drömmar används utan samtycke såklart!
Svar på tråden Mycket mardrömmar om mord och död??