• Sonja123

Kapselbildning?

Observera jag inte frågar vad ni tycker om att operera brösten!

Jag opererade mina bröst för 14 år sedan. Det ena bröstet satte sig lite högre än det andra men inget som störde mig. Nu har ålder och amning gjort att det av mina egna bröst har sjunkt ner, men det har intr det ena implantatet och det sitter liksom mer fast på sin plats. Det andra sitter snyggt och rör sig bra. Vad jag har läst heter det kapselbildning. Nu undrar jag om någon annan har liknande erfarenhet och om ni opererat om er?

• Svar på tråden Kapselbildning?
  • Annelie 76

Man måste göra om bröstförstoringar med ca 15 år mellanrum. Det är så dumt att det inte talas om det men brösten ändras hela tiden och implantaten åldras. Boka tid med en plastikkirurg och prata med den. När du sen gjort nästa operation är det bara att börja spara till den tredje som du behöver göra om 10-15 år.

• Sassa4

Jag har haft kapselbildning och opererade om mig i juni förra året. Men jag hade verkligen problem med mitt ena bröst då det var stenhårt och värkte. Kunde knappt ligga på magen och gjorde jag det så var det som att ligga på en sten. Nu är mina bröst så himla fina. Är SÅ glad att jag opererade om dom :)

• Anonym (jag fick direkt)

Mina såg lika ut direkt efter op men redan under läkningstiden såg man att det ena sjönk ner men inte det andra. Till slut skilde det 3 cm i höjd på dem. Jag hade tagit en extra kapselförsäkring, så när brösten var helt läkta (ca 8 månader efter operatioen) så gjordes det dåliga bröstet om och man tog bort kapselbildningen. Efter det läkte det bra och de hamnade fint i samma höjd. 

Jag har med förstått att man behöver göra om en operation efter ett antal år, hur ofta det blir beror väl på ens eget åldrande och om man får barn osv. Jag hade som du redan blivit tipsad om kontaktat en klinik för konsultation om vad som är bäst för dig att göra. Men låter ju som en operation är det du kommer att behöva göra.

Svar på tråden Kapselbildning?