• Greenspiral

Äter schäfrar barn?

Jag har hört att schäfrar är mer aggressiva än andra raser. Stämmer det?

• Svar på tråden Äter schäfrar barn?
  • Deceree1

Inte min iaf. Äter barn alltså. Visst, en schäfer sätter gränser men det beror oftast på föraren hur hunden ska bli som vuxen. Spelar ingen roll vilken ras, man har ändå sitt ansvar. Näe, schäfrar är inte farligare än nån annan ras.

• Wazp

Klart dom äter barn! Helst 7 åringar...

Nej, det är ingen särskilt aggressiv ras. Med det sagt så är den framavlad för att jobba med militär/polis osv... En schäfer i fel händer kan vara farlig, gäller de flesta raser! Men dom kan också vara fantastiska familjehundar, allt beror på ägaren.

• Anonym (Undrar)

Nej. Chihuahuor är de mest aggressiva hundarna.

• Maria 434
    Nyfikna72 skrev 2017-01-13 16:35:55 följande:

Finns det hundar som äter barn alltså?

Ja visst, chihuahua är värst har jag hört
  • Anonym (nja)

Äter barn finns det väl ingen hund som gör. Dock har jag tyvärr bara träffat på en schäfer som varit normal i psyket. 
    Resten har varit aggressiva emot både människor och andra hundar. 

• Anonym (Jo)

Pudlar har jag hört är de värsta barnätarna.

Ju större barn....

• Aikido

Barn brukar klara sig men brevbärare och tidningsbud brukar ta ganska mycket stryk. Tror inte jag sett en enda på de ställen jag bott på som haft alla lemmar i behåll.

• Anonym (voff)

inte lika ofta som barn äter schäfrar..... 

• Aniiee

Jo, hundar äter barn. Om barnet är dött och övergivet och hunden är vild och utsvulten.

Men, nej, hundar äter inte barn....

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Bättre sällskap

Efter att ha blivit av med tre barn till en schäferhund skaffade jag istället en schäfer, mycket trevligare sällskap!

• Anonym (Bakfoten)

Du har fått det helt om bakfoten chefer äter barn...

• Anonym (Managern i manegen)
    Anonym (Bakfoten) skrev 2017-01-24 22:50:10 följande:

Du har fått det helt om bakfoten chefer äter barn...

Inte alls, dagens barn är för feta och rör sig för lite, det är direkt ohälsosamt att äta dem.

Tacka vet jag hurtbullar som springer halvmaror, det är därför jag ser så tränad och välnärd ut!
  • flygrl
    Aniiee skrev 2017-01-13 17:56:40 följande:

Jo, hundar äter barn. Om barnet är dött och övergivet och hunden är vild och utsvulten.

Men, nej, hundar äter inte barn....

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
    Usch va kräsna dom e schäfrarna. Söndercurlade dom med. :P
Svar på tråden Äter schäfrar barn?