• JiPe

    Resa med två 1-åringar?!

    Hej!

    I sommar kommer våra tvillingpojkar vara 1 år och troligtvis springa runt och härja :)

    Vi bor i en lägenhet och tänkte att det skulle vara skönt att resa någonstans inom Sverige. Någon som har tips på resmål som passar föräldrar som kommer springa efter småbarn hela dagarna? :) Vi vill kunna vara ute och njuta av sommaren.

    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Resa med två 1-åringar?!
  • Kodia

    Ni kanske kan hyra stuga på någon camping? Då kan ni sitta ute när barnen sover, och det brukar finnas lekplatser osv. 

  • Dixie

    Ja, jag skulle nog satsa på att hyra stuga - smidigare än hotell med så små. Kanske Öland?

  • HippHipp

    Jag skulle vilja tipsa om att hyra via airbnb eller av någon barnfamilj på annat sätt. Det har vi gjort och det är så himla smidigt- då är huset/stugan anpassade efter barn, det finns skötbord, barnstolar, ofta en massa roliga leksaker.

  • modsey

    När våra tvillingpojkar var 1 år hyrde vi just campingstuga. Vi var till Öregrunds camping och stugorna var förvisso väldigt enkla men ok och det låg en stoooor gräsplan utanför att busa på. Bakom stugorna gick det kossor jag minns att de gillade skarpa. En bit i från stranden också o det var bra tyckte jag . Helt ok restautang i anslutning också. Sen bodde vi inne i Öregrund på vandrarhem. Sjukt bra koncept och lite bekvämare än stugan. När de somnade satt vi i köket o pratade eller utomhus i trädgården. Riktigt bra barnalternativ. Undvek hotell då man blev sittande på rummet när de somnade.

    I den åldern så är allt kul tyckte de och behovet av äventyrsparker o zoo obefintlig. Bra utrymnen o kort bilfärd är mitt tips!

Svar på tråden Resa med två 1-åringar?!