• Anonym743

Begravning och tillsagd av en familjemedlem

Min mammas man gick bort och nu fick hon reda på att hon inte är välkommen till begravningen. Den bortgångnes far har aldrig kommit överens men mamma. De var tillsammans över 20 år, jag tycker att jag och mamma bör gå men är lite osäker, jag vet att man "får" gå men bör man?

• Svar på tråden Begravning och tillsagd av en familjemedlem
  • M1rella
    Anonym (B) skrev 2017-01-05 22:10:14 följande:

VAD var fel med påståendet?

Hela påståendet.
  • slutatsnusa
    M1rella skrev 2017-01-05 11:24:53 följande:

Så vart finns askan efter min morfar då?

Det säger jag inte.
  • Anonym (Löv)
    M1rella skrev 2017-01-05 21:41:00 följande:
    Hela sitt påstående.
    Hahaha! Du gör ju bort dig.
  • Anonym (C)
    M1rella skrev 2017-01-04 13:43:36 följande:

Vid kremering har man ingen grav. Och det öronen knappast för att man inte har råd.

M1rella skrev 2017-01-05 01:09:08 följande:

Nja... klart man kan ha en grav men det finns ju inget i graven.

Här har du till exempel fel men erkänner det inte.
  • M1rella
    Anonym (Löv) skrev 2017-01-05 22:27:55 följande:

Du har fel ang min morfar och ditt påstående stämmer inte. Så vem gör bort sig egentligen?!
  • M1rella
    Anonym (C) skrev 2017-01-05 22:28:50 följande:

Här har du till exempel fel men erkänner det inte.

Hackar upp sig på två inlägg, allvarligt?!
  • Anonym (C)
    M1rella skrev 2017-01-05 22:31:12 följande:

Att du påstår att kremering är nåt det inte är.

Erkänner du att du har fel?
  • Anonym (B)
    Anonym (Löv) skrev 2017-01-05 22:27:55 följande:

Ingen mening att försöka diskutera med M1rella. Hon skriver alltid en massa hittepå och försöker orsaka bråk i alla trådar hon skriver i. Hon har förmodligen väldigt tråkigt..
  • M1rella
    Anonym (C) skrev 2017-01-05 22:32:13 följande:

Att du påstår att kremering är nåt det inte är.

Erkänner du att du har fel?

Fortfarande problem med att läsa ser jag...
  • M1rella
    Anonym (B) skrev 2017-01-05 22:34:36 följande:

Ingen mening att försöka diskutera med M1rella. Hon skriver alltid en massa hittepå och försöker orsaka bråk i alla trådar hon skriver i. Hon har förmodligen väldigt tråkigt..

Hade jag haft tråkigt så är FL sista platsen jag hade varit på.
  • Anonym (Löv)
    Menar du att kremerade inte begravs i urna och att det inte är det vanligaste begravningssättet?
  • Anonym (MabL)

Hackar upp sig?
  • Anonym (B)
    M1rella skrev 2017-01-05 22:35:55 följande:

Hade jag haft tråkigt så är FL sista platsen jag hade varit på.

Men lägg ner ditt osympatiska, onödiga tjafs i varenda tråd du skriver i då.

Snart visar det sig väl att du är begravningsentreprenör eller präst eller nåt annat. Du vet alltid "bäst" men du har jämt fel. Bara du själv som inte förstår det.
  • elmadumle
    M1rella skrev 2017-01-05 01:09:08 följande:
    Nja... klart man kan ha en grav men det finns ju inget i graven.
    Urnan med askan i ligger i graven.
  • Anonym (what?)
    Anonym (what?) skrev 2017-01-05 01:19:18 följande:
    Jag tror att du har missförstått något här. Kremering innebär att kroppen bränns upp, men askan tas sedan till vara för att begravas på något sätt. Min mormor kremerades exempelvis, men vi grävde sedan ner en urna (som innehöll hennes aska) i familjegraven. Alltså finns den avlidna i graven.
    Det tar emot att citera mig själv, men jag är nyfiken på om det här förtydligade saker för dig, M1rella?
  • Anonym (Anna)
    M1rella skrev 2017-01-05 21:40:31 följande:

Har du svårt att läsa?

Nej inte alls. Dätemot har jag i detta fall svårt att förstå vad som avses med det jag läser och frågar därför.

Smulpaj skrev att hon inte fick komma på begravningen.

Du skrev att det nog inte var så att hon inte fick komma på begravningen men att de hade en begravning endast för de närmast anhöriga dit hon inte hörde.

Och jag dörstår inte vad du menar med att det inte var så att hon inte fick komma. Hade de en intim begravning dit hon inte fick komma pga att hon inte räknades som närmast anhörig fick hon ju inte komma. Dvs Smulpj hade rätt från början.

Så varför rättade du Smulpaj? Hade hon rätt när hon skrev att hon inte fick komma på begravningen eller fel som du skrev?
  • Jill 79
    Anonym (Anna) skrev 2017-01-06 06:27:06 följande:

Nej inte alls. Dätemot har jag i detta fall svårt att förstå vad som avses med det jag läser och frågar därför.

Smulpaj skrev att hon inte fick komma på begravningen.

Du skrev att det nog inte var så att hon inte fick komma på begravningen men att de hade en begravning endast för de närmast anhöriga dit hon inte hörde.

Och jag dörstår inte vad du menar med att det inte var så att hon inte fick komma. Hade de en intim begravning dit hon inte fick komma pga att hon inte räknades som närmast anhörig fick hon ju inte komma. Dvs Smulpj hade rätt från början.

Så varför rättade du Smulpaj? Hade hon rätt när hon skrev att hon inte fick komma på begravningen eller fel som du skrev?

Begravnings ceremoni i kyrkan är alltid öppen för alla. Om man sedan har någon mat/fika efteråt kan man ju själv välja vilka som kommer då. Vi har haft att man anmälersig till bwgravningsbyrån och alla som vill komma har varit väkmommna. Sen kan man ju välja att ha jordfästningen/ urnnedsättningen som en privat sak med de närmsta. Men i kyrkan är dörrarna öppen
  • Anonym (Anna)
    Jill 79 skrev 2017-01-06 06:59:54 följande:

Begravnings ceremoni i kyrkan är alltid öppen för alla. Om man sedan har någon mat/fika efteråt kan man ju själv välja vilka som kommer då. Vi har haft att man anmälersig till bwgravningsbyrån och alla som vill komma har varit väkmommna. Sen kan man ju välja att ha jordfästningen/ urnnedsättningen som en privat sak med de närmsta. Men i kyrkan är dörrarna öppen

Ja, jag förstår hur det går till. Förstod bara inte varför M1rella rättade Smulpaj när hon sa att hon inte fick komma på sin kompis begravning. Hon skrev ungefär (sammandraget) "Det var nog inte så att du inte fick komma. De hade en intim cermoni och därför fick du inte komma".

Jag förstod inte vad hon menade med detta helt enkelt. Endera fick ju Smulpaj komma eller inte.
Svar på tråden Begravning och tillsagd av en familjemedlem