Hur ska han vara mot mina barn?
Jag har levt i en destruktiv relation i 12 år. Tog mig ur den för nästan ett år sedan. Hade då lämnat o gått tillbaka under 5 års tid. Det har varit ett tufft år. Att bryta helt. Polisanmäla. Få kontaktförbud. Vi har två barn 3 o 9 år gamla. De träffar sin pappa på familjehuset 2 ggr i mån. Jag träffade en ny man i somras. Vi har inlett en relation under hösten. Han är separerad sedan 5 år tillbaka. Har två barn 5 o 8 år gamla. Han har dom varannan vecka. Problemet är att jag inte känner att han tar till sig mina barn alls. Den veckan då han inte har sina barn , är han mycket hos oss. Hur brukar det vara? Han pratar om att när vi flyttar i hop kommer han såklart ställa upp för mina barn. Men han kommer aldrig ta föräldrarollen. Mina barn skulle behöva en pappa. Iaf en man som ägnar dom lite tid och uppmärksamhet. Men som det är nu känns det inte som att han ser dom alls. Han pratar såklart med dom om de går fram till honom o frågar nåt men annars visar han inget engagemang i mina barn. Jag försöker att engagera mig lite i hans..på deras villkor. Ni som har erfarenhet av detta. Berätta!