• kalymnos

Flytta eller inte ?

Jag har tre barn från ett tidigare äktenskap, barnen har bott varannan vecka men har nu tröttnat att flytta fram och tillbaka. Jag och mitt ex bor nära varandra i samma stad. Min äldsta (23) har flyttat och bor i studentlägenhet. Mellanbarnet är 22 och är på väg ut hon också. Min yngsta som är 17 har nu sagt att hon inte vill bo hos mig längre. Vi har en jättebra relation och hon har helt enkelt tröttnat på att åka fram och tillbaka.

Min egen situation sedan 6 år tillbaka är att jag är Särbo och även jag har åkt från vår hemstad till min nya partners stad. Förstår därför min yngsta dotter mycket väl när hon tycker det är jobbigt med varannan veckas boende.

Mitt dilemma är att jag nu har tänkt att sälja mitt hus och bli sambo med min nya partner i en stad som ligger ca 1½h bort från mina barn.

Jag ser väldigt fram mot detta, men har fått kalla fötter och dåligt samvete för att jag "lämnar" mina barn. Känns nästan som att jag överger dem.

De har alla tre sagt att de tycker att jag ska flytta, liksom mitt ex.

De äldsta har sett det som väldigt praktiskt att kunna bo i mitt hus när jag har varit hos min nya partner. De säger också att det varit väldigt lyxigt att ha detta arrangemang.

Till saken hör att vi har en väldigt bra relation men jag känner ändå dåligt samvete.

• Svar på tråden Flytta eller inte ?
  • Lena

Klart du ska flytta men se till att ha gästrum till barnen iaf några år till.

• kalymnos

Jo känns så, min nya partner har barn i nästan samma ålder så de får samsas om gästrummen. Dock ser partnerns barn dessa gästrum som sina egna...

Svar på tråden Flytta eller inte ?