• Emma93

Vad är det för fel på mig?

Hej! Skulle vilja ha lite hjälp. Jag mår så fruktansvärt dåligt. Jag har alltid känt att det är något fel på mig. jag är en väldigt känslig person. Som tar åt mig av minsta lilla och blir ledsen. Mitt humör svänger ganska mycket. Ibland jätteglad, ibland jätteledsen. Ibland stressad och ibland orkar ingenting. Jag känner alltid att ingen förstår mig. Känner mig alltid oförstådd. Jag har socialfobi och lider av ångest. Så fort jag har gjort något som har med det sociala att göra så får jag panikångest och mår dåligt. I reaktionen känner jah alltid att ingen älskar mig och vrider och vänder på att personen säger. Jag får ofta tankar om att min familj inte älskar mig. Jag blir avundsjuk på allt. Jag är en sån som vill höra att jag duger hela tiden. Jag skäms så mycket när jag skriver detta. Kan tillägga att jag har varit mobbad i över 10 år. Och det har satt sina spår. Det var så jag fick min socialfobi. För jag vägrade gå ut. Och sen blev det jätte jobbigt när jag väl började göra drt. Inland vill jag vara med dem jag tycker om jättemycket. Och sen vill jag vara helt själv. MEn jag trivs mest att ha människor runt mig. Annars känner jag mig så ensam. Jag hår ofta runt och tänker att det är fel på mig. tänker ofta "tänk om" tankar. Ibland känns det bara som jag borde säga hejdå till alla eftersom jag är så jobbig och så känslig. Denna tråden blev väldigt rörig. Men hoppas någon kan hjälpa mig. ( snälla inga taskiga kommentaren, är på botten just nu)

• Svar på tråden Vad är det för fel på mig?
  • Oskar9890

Hej! Först och främst är det modigt att skriva här om hur du mår och tänker. Jag känner igen sociala fobin och att man får ångest i andras närhet. Själv har jag gått till en KBT-teapeut och det hjälpte mig mycket, för all oro sker ju mer eller mindre i önödan! Det fick mig att komma på rätt väg och tänka annorlunda. Att få bort tvångstankarna och tänka på vad det egentligen är som händer i realtid. Vart är jag? Vilka ljud hör jag? Vad ser jag framför mig? Vem pratar jag med? Framförallt det fick mig att inse att mycket av det jag upplever sker ENDAST inuti mig huvud.

Har du provat att prata med någon om dina tankar? Det finns massvis med personer som känner igen det du beskriver och det är en labyrint, men det finns alltid en utgång mot ett gladare, roligare och bättre liv. Hoppas det mår bättre snart!

• anonym97aaaa

Alltså du förstår nog inte hur skönt det var att höra att du också är sån! Jag är precis exakt så.. Jag känner mig ensam, ångestfylld och behöver hela tiden bekräftelse att jag duger, att någon gillar mig, samtidigt känner jag mig ensam och att ingen förstår hur jag mår. Jag känner att jag är annorlunda från alla andra människor, att det är något som är fel med mig. O mina känslor går verkligen upp o ner, liksom jag kan va glad sen kanske jag får ett sms från någon o så överanalyserar jag det smset, vänder på de som står o tänker att perosnen kanske tycker jag är jobbig eller något, o så leder de till att jag blir ledsen, känner mig apatisk och ensam o så rullar de på så, gång på gång. Har depression, panikångest och generaliserat ångestsyndrom. Jag ville bara med detta säga att du inte är ensam med att känna såhär!Hjärta  O jag hoppas att vi tillslut kommer finna ro i oss själva och lära känna oss själva bättre och hantera våra känslor o kunna leva bättre. 

Svar på tråden Vad är det för fel på mig?