Chefsjobb och ny graviditet
Hej hörrni och god jul!
Jag behöver lufta mig lite och vill gärna höra andras åsikter om den situation jag är i, hoppas inlägget inte blir för långt.
I mars i år blev vi föräldrar till en liten kille, vårat första barn. Under graviditeten och under hans första månader i livet var jag egentligen arbetslös och hade inget jobb att komma tillbaka till, jag hade enbart gått som timvikarie innan. Efter ett tag fick jag erbjudande om att gå in i en delad chefstjänst med en kollega, vilket jag såklart inte kunde tacka nej till då jag älskar min arbetsplats och detta innebar också 100% fast anställning. Så från augusti till december har jag arbetat 60% och därför missat en hel del tid med min son, så jag har offrat en del för butikerna jag jobbar i.
Jag vill ha barn tätt och har egentligen känt sen min son var någon månad att så fort min kropp är redo är jag redo.
Situationen är den att min kollega som jag delar chefstjänsten med är gravid och är beräknad att föda i augusti 2017. Min första tanke är att jag inte kan bli gravid innan hon är tillbaka på jobbet igen efter sin mammaledighet. Även om jag vet att styrelsen inte har rätt att göra så så tror jag faktiskt att vi båda skulle få sparken om vi blev gravida samtidigt. Det blir verkligen ett moraliskt dilemma för mig, klart jag vill butikernas bästa, men jag blir bara mer och mer ledsen över att inte kunna bli mamma snart igen för var dag som går.
Hur hade ni resonerat?